۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۳۹۶۹۹
نماینده مجلس:

نگاه صنفی به موضوع زنان مانعی برای تصویب قوانین است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی از سوی فراکسیون زنان ۳۰ پیشنهاد ارائه شده است که حتی یک مورد هم تصویب نشده است، گفت: نباید به موضوع زنان به عنوان یک موضوع صنفی نگاه شود.
فاطمه حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش «جهان به سوی عدالت و امنیت برای زنان» که امروز دوم آذر در تالار رویال سنتر برگزار شد، با اشاره به پیگیری عدالت جنسی در بودجه گفت: برای تحقق عدالت جنسی که در برنامه ششم توسعه تصویب شده دولت باید همه شاخص های عدالت جنسی را رصد کند.

وی با بیان اینکه اولویت ها در واقع ارزش های یک کشور را مشخص می کند، اظهار کرد: نابرابری جنسی در بین فقرا بیشتر است و این موضوع هزینه گزافی را به خانواده ها تحمیل می کند و به همین دلیل در بودجه باید بعد جنسیتی فقر را لحاظ کرد.

حسینی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی از سوی فراکسیون زنان 30 پیشنهاد ارایه شده است که حتی یک مورد هم تصویب نشده است، تصریح کرد: چرا که به موضوع زنان به عنوان یک موضوع صنفی نگاه می شود و این درحالی است که زنان ریشه جامعه هستند.

کامیل احمدی، استاد دانشگاه و نویسنده کتاب در ادامه گفت: اهمیت ازدواج کودکان در بررسی لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت حائز اهمیت است چرا که ازدواج کردن کودکان هم نوعی خشونت محسوب می شود.

وی با ابراز تأسف نسبت به این موضوع که در ازدواج کودکان نوعی سوء استفاده های جنسی از آنان به وجود می آید، تصریح کرد: در این شرایط معمولا ازدواج های نامتناسب صورت می گیرد و گاه شرایط قبیله ای دلیل این ازدواج ها است که به کودکان لطمه می زند.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر اپیدمی طلاق در کشور وجود دارد، گفت: از طرفی از سال 2000 تا 2011 میزان خشونت های جنسی در جهان افزایش یافته است./934/پ202/ب1

ارسال نظرات