۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۵۳۹۹۰۶
در پردیسان قم؛

مراسم یادبود آیت الله فاضل استرآبادی برگزار شد

مراسم یادبود آیت الله محمد فاضل استرآبادی مؤسس حوزه علمیه فیضیه مازندران با حضور اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد جامع خاتم الانبیاء پردیسان برگزار شد.
آیت الله محمد فاضل استرآبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادبود آیت الله محمد فاضل استرآبادی مؤسس حوزه علمیه فیضیه مازندران با حضور اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه شامگاه جمعه در مسجد جامع خاتم الانبیاء پردیسان قم برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام قائمی از اساتید سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر این که علما ورثه انبیا هستند گفت: گرچه در سند این روایت به خاطر راوی ضعف وجود دارد اما فقرات این حدیث در احادیث دیگر تکرار شده و مفهوم آن در روایات دیگری نیز یافت می شود.

وی ادامه داد: این روایت مقام انبیا را بالاتر از آن می داند که ارث آنها اموال باشد گرچه منافاتی ندارد از آنها اموال نیز باقی بماند اما اموال مدت زیادی باقی نمی مانند بلکه آموزه ها و فرامین نورانی همیشه در اذهان مردم باقی می ماند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با تصریح بر این که شأن علما، وارث انبیا بودن است، اظهار کرد: شأن انبیا بیان دستورات دینی است تا انسان ها را در این مسیر هدایت کنند؛ آیت الله محمد فاضل استر آبادی نیز در زندگی خود به دنبال زندگی دنیوی نبود.

وی اضافه کرد: ما انسان ها به بهانه های مختلف همانند روزی خانواده به دنبال زندگی دنیوی هستیم اما آنچه که انسان را در مسیر هدایت قرار می دهد شناخت او از هستی است؛ امروزه از آیت الله محمد فاضل استرآبادی اموالی باقی نمانده است اما شاگردانش رهنمودهای اخلاقی وی را هرگز فراموش نمی کنند.

گفتنی است، آیت الله محمد فاضل استرآبادی در سال ۱۳۱۴ شمسی در شهر نجف عراق به دنیا آمد؛ وی در سال ۱۳۵۹ به عنوان نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، انتخاب شد و در سال ۱۳۶۳ به تأسیس حوزه علمیه فیضیه مازندران در شهر بابل اقدام کرد.

آیت الله محمد فاضل استرابادی در شامگاه ۳ آذر ۱۳۹۵ بر اثر سکته مغزی به کما رفت و در بیمارستان شهید بهشتی بابل بستری شد و در ظهر روز شنبه ششم آذرماه ۱۳۹۵ در سن ۸۱ سالگی درگذشت./1324/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات