۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۴۰۱۵۶
نعمتی خبر داد؛

اختصاص بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای حل مشکل سپرده گذاران کاسپین

سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداختی برای تمامی سپرده‌گذاران کاسپین در دستور کار قرار گرفته و مبلغ ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی به این امر اختصاص یافته است.
بهروز نعمتی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست غیرعلنی امروز یکشنبه پنجم آذر ماه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه دو ساعته رییس بانک مرکزی گزارشی از وضعیت موسسات مالی و اعتباری به نمایندگان ارائه کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلاتی که در نحوه پرداخت به مجموعه کاسپین وجود داشت با دقت بیشتری مدنظر قرار گرفت؛ بنابراین بر اساس اقدامات مناسب در رأس سران سه قوه  و خواست نظام و مسؤولان باید هر چه سریعتر مشکلات موسسات مالی حل و فصل شود.

وی یادآور شد: پرداختی تا سقف 200 میلیون تومان برای تمامی سپرده‌گذاران کاسپین در دستور کار قرار گرفته و مبلغ 3 هزار و 600 میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی به این امر اختصاص یافته؛ این رقم بیش از 98 درصد مجموعه سپرده گذاران بوده است ضمن اینکه مسؤولان درصدد هستند 2 درصد باقی مانده نیز پرداخت شود.

نعمتی در پایان، گفت: پرداختی سایر موسسات مالی نیز در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد بنابراین مجموعه پرداختی‌ها قریب به 95 درصد است که 5 درصد باقی مانده نیز با تلاش سه قوه پرداخت خواهد شد./۸۵۶/پ
۲۰۲/ق

ارسال نظرات