۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۴۰۵۲۶
آیت الله مظاهری:

قارون های منطقه برای تخریب تشیع از آمریکا مصمم تر هستند

آیت الله مظاهری با اشاره به پیروزی مقاومت در برابر داعش، گفت: قارون های خلیج فارس در تخریب تشیع از ارباب هایشان مصمم تر هستند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: همه بدبختی بشر نتیجه کتمان حق بعد از رحلت رسول گرامی اسلام است.  

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه صد و هفتاد و چهارم را که می فرماید«إِنَّ الَّذِینَ یَکْتُمُونَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْکِتَابِ وَیَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَنًا قَلِیلا أُولَئِکَ مَا یَأْکُلُونَ فِی بُطُونِهِمْ إِلا النَّارَ وَلا یُکَلِّمُهُمُ اللَّهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَلا یُزَکِّیهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ» تلاوت کرد و افزود: کتمان حق یعنی انکار حق با وجود علم داشتن به موضع حق؛ قرآن انکار کردن حق را همچون خوردن پاره های آتش می داند.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: کتمان کنندگان حق از رحمت الهی بی بهره می مانند و از شفاعت اهل بیت(ع) نیز چیزی نصیبشان نمی شود و در آخر امر وارد جهنم خواهند شد.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که اسلام ناب که همان مکتب تشیع است در مواضع مختلف فوق العاده محکم و مستحکم است، اظهار کرد: این دین به قدری مستحکم است که همه در برابر آن عاجز هستند؛ در صدر اسلام به جای پاسخ به تحدی قرآن، با پیامبر(ص) جنگ راه می انداختند، همه می دانند امیرمومنان(ع) امام بر حق بودند و تالی تلو قرآن هستند ولی امامت ایشان را کتمان کردند و خاک بر سر مسلمانان شد.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت ولی عصر(عج) با معجزه بر سر مدفن پدرشان حاضر شدند و بعد از خواندن نمار در خانه قرار گرفتند و به همراه مادرشان غائب شدند ولی مردم به جای پذیرش امامت ایشان به دنبال پیدا کردن و نابود کردن ایشان بودند که این هم نوعی کتمان حق بود، در دوران غیبت ایشان همچون خورشید پشت ابر امامتشان را ادامه می دهند.

وی ابراز کرد: همه می دانند جمهوری اسلامی هیچ چیزی نمی خواهد جز پیشرفت اسلام عزیز، همه به پیشرفت های غیبی این نظام ایمان دارند و می دانند این نظام قدرت دارد کل جهان را اداره کند ولی همه این مسأله را کتمان می کنند.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: ای کاش فقط در حد کتمان حقیقت بود ولی قارون های خلیج فارس در تخریب تشیع از ارباب هایشان مصمم تر هستند؛ قرآن می فرماید این افراد مورد شفاعت واقع نمی شوند و جایگاهشان در جهنم به صورت خالداً فیها است.

رییس حوزه علمیه اصفهان تشریح کرد: خود حق نور است و اگر جلوی نور را نگیرند خود به خود خودش را می نمایاند؛ تشیع به عنوان اسلام ناب نور است، از نظر فقهی فقه تشیع و اخلاق تشیع و نظام ما به عنوان ترویج دهنده تشیع گناهی ندارند به جز این که می گویند جمهوری اسلامی، ما می گوییم تبعیت از دشمن جایز نیست، می گوییم بیایید روی پای خودمان در برابر دشمن بایستیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: الحمدلله ایران محبوبیت خاصی دارد؛ بعد از این که رییس جمهور آمریکا به جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران بی ادبی کرد، برخی از کشورها به گونه ای در برابر او موضع گیری کردند که به غلط کردن افتاد.

وی اذعان کرد: زمانی که اتحاد بین شیعه و سنی در جبهه مقاومت ایجاد شد، توانست در مدت کوتاهی این غده سرطانی داعش را نابود کند حتی با وجود کمتر بودن تجهیزات نسبت به داعش ولی در حال حاضر نمی آیند تا با یکدیگر بر علیه دشمن مشترک متحد شویم.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: نفوذی معرفی شدن ایران از سوی عرب ها به خاطر محبوب شدن ایران نزد کشورهای جهان است؛ همه بدبختی بشر بعد از پیامبر(ص) به خاطر کتمان حق بوده است؛ اگر حق روشن بود و خاموش نشده بود، جامعه امروز همچون جامعه دوران ظهور  بود.

رییس حوزه علمیه اصفهان در پایان اضافه کرد: امام زمان(عج) به واسطه بمب بر جهان مسلط نمی شود بلکه ایشان با معجزه در شش شبانه روز حکومتشان را مستقر می کنند و بعد از آن با پیاده شدن اسلام و پیاده شدن قرآن از سوی امام عصر(عج) یک دنیای بهشتی ایجاد می شود که می توان گفت از بهشت موعود چیزی کم ندارد./867/پ201/ب1

ارسال نظرات