۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۴۰۶۲۲
رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور مطرح کرد؛

شفاف سازی و صداقت در رفتار مسؤولان بهترین شیوه حفظ سرمایه اجتماعی نظام

گودرزی با اشاره به تلاش دشمن برای سست کردن پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی، گفت: شفاف سازی و صداقت در رفتار مسؤولان کشور بهترین مبارزه با شیوه دشمن برای بی تفاوت کردن جوانان و از بین بردن سرمایه انسانی نظام است.
رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، داوود گودرزی، رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور، عصر امروز در همایش انقلابیون جوان که به مناسبت هفته بسیج مستضعفین در دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان برگزار شد، گفت: امروز بخش مهمی از اقتدار ملی نظام جمهوری اسلامی سرمایه اجتماعی است و دشمن هم نمی تواند این سرمایه عظیم انسانی را تحمل کند و می خواهد این سرمایه را از کشور ما بگیرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم اخیراً چندین بار درباره مؤلفه های افتدار کشور و سرمایه انسانی صحبت هایی را داشته اند و این نشان از اهمیت بالای جذب و حفظ سرمایه انسانی در کشور دارد، بعد از فتنه 88 آمریکا و اسراییل و اندیشکده های غربی بارها تکرار کرده اند که مردم پشتوانه این نظام هستند و پیوند محکمی بین این نظام و مردم وجود دارد و تا این پشتوانه وجود دارد نمی شود این نظام را سرنگون کرد.

گودرزی افزود: دشمن برای سست کردن پشتوانه مردمی نظام از شیوه تغییر ذائقه و نفوذ در باورها و عقاید جوانان و عوض کردن مدل دینداری استفاده می کند، اسلام دینی است که مردم را با احساس مسؤولیت نسبت به جامعه تربیت می کند و یک مسلمان راستین همواره انسانی اجتماعی و دغدغه مند و حساس نسبت به محیط پیرامون خود است.

رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: دشمن به دنبال آن ست تا جوانان ایران اسلامی جوانانی تنبل و بی قید و عافیت طلب باشند و می خواهد تا سرمایه اجتماعی نظام که همان اعتماد عمومی مردم به نظام و مسؤولین است را از بین ببرد و سست کند.

وی بیان داشت: اما مهمترین راهکار ما برای مقابله با این نقشه دشمنان پررنگ کردن و تقویت مؤلفه هایی است که سرمایه اجتماعی را تقویت می کند که البته بخش مهمی از این پروژه عملی در اختیار مسؤولان است، اما وظیفه جوانان انقلابی در این زمینه مطالبه رفتارهایی از مسؤولان و مدیران کشور است که این رفتارها تولید سرمایه اجتماعی می کند و مانع افت و سست شدن پشتوانه های مردمی نظام می شوند.

گودرزی ابراز داشت: شفافیت و صداقت در اقدامات و عملکرد مدیران کشور از جمله مهمترین اموری است که باید از سوی مسؤولان کشور صورت گیرد تا اعتماد مردم به نظام و پشتوانه عظم انسانی کشور حفظ و تقویت شود.

رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور اظهار داشت: ‏ایجاد نظم در زندگی روزمره و سر و سامان دادن به اقتصاد کشور از مهمترین اموری است که باید مردم آن را در زندگی خود مشاهده کنند تا آرامش بر زندگی مردم حاکم شود و اگر قرار است واردات و صادراتی و مبادلات تجاری و فعالیت اقتصادی صورت گیرد همه این ها باید کاملاً شفاف باشد، چرا که اگر شفافیت نباشد ابهام در ذهن مردم وارد می شود و رانت خواری و ویژه خواری وارد می شود که نتیجه آن فساد و کاهش اعتماد عمومی مردم است.

وی گفت: ‏اگر مسؤولان با مردم صادقانه برخورد نکنند، مردم همه اعتماد خود را به نظام از دست می دهند و دشمن می تواند سرمایه اجتماعی نظام را از ما بگیرد، هر مدیری که در رفتارش ضعف و عدم کارآمدی، غارت بیت المال یا عدم شفافیت در اقدامات وجود داشته باشد خواسته یا ناخواسته در پازل دشمن بازی می کند.

گودرزی ابراز داشت: افسران جوان جنگ نرم و جوانان انقلابی به معنای عده خاصی از دانشجویان که در بسیج ثبت نام کرده اند نیست، همواره ممکن است جوانان ما انتقادهایی هم به عملکرد نظام داشته باشند، اما کسانی که اصل نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را قبول دارند انقلابی هستند.

رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: ایمان، حیا، اخلاق جوانان و روحیه جهادی آن چیزی است که امروز دشمن از آن می ترسد و این ها مؤلفه های قدرت نرم کشور هستند و باید در میان جوانان ما تقویت شوند.

وی با بیان اینکه باید مسأله اصلی دانشگاه های ما تولید علم باشد، افزود: رشد علمی مادر همه پیشرفت هاست و علم تولید ثروت می کند و ثروت هم مؤلفه مهم قدرت است، مسؤولان باید از زایش های علمی و ایده های نوآورانه جوانان حمایت کنند، اما اساتید و دانشجویان دانشگاه ها هم نباید همیشه منتظر مسؤولان و سیاستمداران بمانند و نباید متوقف شوند، شهید محسن حججی نمونه یک انسان انقلابی آتش به اختیار بود که موانع و توقف دیگران هرگز نتوانست او را متوقف کند./869/‏پ202/ب1

ارسال نظرات