۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۵۴۰۶۲۴

رسانه های حرفه ای در سالم سازی محیط پیام تلاش کنند

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه اهانت به قاضی جایز نیست و هیچ کشوری اهانت به دستگاه قضاء را بر نمی تابد؛ تصریح کرد: اگر اقتدار دستگاه قضایی شکسته شود، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.
صادقی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام دکتر هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه، امروز(۷ آذر)در نخستین جشنواره قلم و عدالت در کرمان در سخنانی با استناد به سوره قلم، ارزش قلم را یادآور شد و آن را از موارد ارزشمندی دانست که خداوند به آن سوگند خورده است و افزود: عدالت، آمال همه مردمان است و در هیچ برهه ای نبوده که مردم خواهان آن نباشند.

وی با اشاره به اهمیت '' قلم'' و '' عدالت'' رسالت مطبوعات را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات برتر دستگاه قضایی استان کرمان گفت: مطبوعات در تاریخ رسانه پیشگام و پیشکسوت بوده و درخشیده اند و با آمدن رسانه های جدید اما جایگاه و ارزش مطبوعات محفوظ است.

دکتر صادقی با تصریح به اینکه با رسانه های دیجیتال، رسانه دیگر در انحصار یک جمع حرفه ای نیستند و فضای رسانه آشفته و موجب تولید و انتشار پیام های فراوان نادرست شده است؛ بیان داشت: به جرات می توان گفت به ۱۰ درصد پیام های رسانه ها  می توان اعتماد کرد و این خطر بزرگی برای رسانه ها است و رسالت آنها را خطیرتر می کند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه های حرفه ای باید در سالم سازی محیط پیام تلاش کنند، وثوق به اخبار رسانه ها به کلی از بین نرود و رسانه های حرفه ای باید تلاش کنند وثاقت خود را تثبیت کنند؛ بیان داشت ۱۵ کارکرد مهم از جمله آگاه سازی و نشر اخبار صحیح که در مسائل مرتبط با عدالت هم خیلی اهمیت دارند؛ می توان برای رسانه برشمرد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اینکه رسانه های حرفه ای دنبال کشف حقیقت هستند؛ فرهنگ سازی، آموزش های عمومی، خلق نورایت و ایجاد زیست جهانی آکنده از حقایق یا موهومات، اسوه سازی و الگودهی حق یا باطل و....را از دیگر کارکردهای رسانه فهرست کرد و بیان داشت: ما نمی خواهیم قدرت رسانه را مطلق کنیم زیرا ممکن است رقبایی مانع این کارکردها باشد اما ما برآیند را می گوییم.

وی همچنین ترویج، خلق و یا تعطیل ارزش ها را از دیگر کارکردها دانست و با افزودن اینکه رسانه ها ذائقه های جدیدی آفریدند و مردم را به عدم جدیت سوق دادند؛ نقش نظارتی رسانه ها را هم مورد تاکید قرار داد که در سالم سازی محیط و دستگاه های دولتی و غیردولتی می توانند نقش ایفا کنند.

وی با بیان اینکه شما باید کاری کنید مشتری دستگاه قضایی کمتر شود؛ در همین زمینه بر نقش پیشگیرانه رسانه ها تاکید کرد و افزود: نقش نظارتی و انتقادی را جدی بگیرید و شان اقتدار دستگاه قضا را بالا ببرید.

این مسئول ادامه داد: چرا وقتی سراغ تخلفات این جناح و آن جناح می رویم، هیاهو می کنند؟! اولین گام در اجرای عدالت تن دادن به عدالت از سوی کسی است که دم از عدالت می زند اما نوبت به خودشان که می رسد هیاهو و به دستگاه قضا اهانت می کنند؛ چرا رسانه ها تکلیف خود را در برابر این گروه انجام نمی دهند؟ رسانه ها کوتاهی می کنند.

وی با بیان اینکه اهانت به قاضی جایز نیست و هیچ کشوری اهانت به دستگاه قضا را بر نمی تابد؛ تصریح کرد:  اگر اقتدار دستگاه قضایی شکسته شود، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود؛ چرا اینها در مسیری حرکت که بی بی سی می خواهد، حرکت می کنند و رسانه ها اقدام به آگاه سازی نکرده و فریب و دروغ را رسوا نمی کنند؟! اگر پیرو عدالت هستید در دهان کسانی بزنید که اهانت به مجموعه این دستگاه عظیم قضایی می کنند/۱۳۲۵//۱۰۳/خ

 

ارسال نظرات