۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۴۰۷۴۱
رییس کمیته امداد کشور خبرداد؛

استفاده کمیته امداد از ظرفیت فرهنگی حوزه های علمیه

فتاح با تأکید بر لزوم فعالیت همه جانبه برای افراد نیازمند تأکید کرد که ما در پایگاه های مشهد و قم از ظرفیت حوزه و علما برای مباحث فرهنگی استفاده می کنیم.
فتاح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از روحانیان فعال در عرصه زکات در کمیته امداد و جهاد کشاورزی و همچنین جمعی مدیران بخش زکات کمیته های امداد سراسر کشور با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

پرویز فتاح رییس کمیته امداد کشور در این دیدار با تأکید بر این که کشور اسلامی ما باید روزی از شر فقر رهایی پیدا کند، اظهار داشت: یکی از مسائلی که در ریشه کن سازی فقر نقش بسزایی ایفا می کند، اشتغال است از این رو در سال قبل به 100 هزار نفر وام اشتغال دادیم.

وی افزود: امسال نیز با همکاری دولت و مجلس شاهد سه برابر شدن مستمری همه افراد تحت پوشش کمیته امداد بودیم و موضوع مسکن نیز برای ما اهمیت بسیاری دارد، چراکه بیشتر افراد تحت پوشش ما افراد مسن، زنان سرپرست خانوار ومریضی های صعب العجلاج است.

رییس کمیته امداد کشور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از اعتماد مردم به کمیته امداد عنوان داشت: درآمدهای مردمی نیز خوب بوده و ما با اعتماد مطلوبی از سوی مردم مواجه بوده ایم و این اعتماد و کمک رسانی های مردمی روز به روز هم بیشتر و بهتر می شود

وی یادآور شد: در پایگاه های مشهد و قم از ظرفیت حوزه و علما نیز برای مباحث فرهنگی استفاده می کنیم و اعزام افراد تحت پوشش به قم و مشهد و عتبات سرلوحه است که در این مسأله نیز از ظرفیت خواهران و برادران طلبه مددکار استفاده می کنیم.

فتاح با اشاره به تقویت موضوع قرض الحسنه خاطرنشان کرد: به خانواده هایی که وام قرض الحسنه داده می شود هیچ سودی دریافت نمی کنیم و این کار جایگزین بخشی از مبالغ بلاعوض بوده است.

وی با بیان این که امسال بالغ بر 250 هزار حامی برای کودکان بی سرپرست گرفته شده است، عنوان کرد: مسائل امدادی حدود 20 درصد کاهش پیدا کرده و به سمت کمک به خانواده های تحت پوشش رفته است و می خواهیم در طرح پالایش افراد جدیدی را وارد کنیم.

رییس کمیته امداد کشور از کمک کمیته امداد به 72 هزار دانشجو و طلبه برای امر تحصیل خبرداد و یادآوری کرد: بحث ازدواج جوانان و همچنین ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار نیز در دستور کار ما قرار دارد هرچند این مسأله از ظرافت های خاصی برخوردار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 150 هزار یتیم با پنج هزار حامی تحت پوشش کمیته امداد هستند که حداقل دریافتی آنها 140 هزار تومان است که انشاءالله در آینده بیشتر نیز خواهد شد./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات