۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۵۴۱۰۳۵
امام جمعه اهل سنت بیرجند:

عمل به قرآن مهم ترین راه نجات مسلمانان از فتنه ها است

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از کشورهای اسلامی پایگاه های دشمن وجود دارد، گفت: راه نجات در هر زمانی که فتنه ها ظهور پیدا می کنند تمسک به قرآن است و عمل به قرآن مهم ترین راه نجات مسلمانان است.
فاروقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مولوی فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند امشب در جشن آغاز هفته وحدت که در مسجدالنبی(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کلام خداوند است و آنچه که خدا در قرآن به مسلمانان وعده داده حق است و به طور قطع وعده خدا تحقق پیدا می کند.

وی گفت: یکی از وعده های خداوند در قرآن این است که می فرماید سست و ذلیل نشوید و اندوهگین نباشید زیرا سربلندی، عزت و پیروزی از آن شما مسلمانان است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند افزود: امروز صدها انسان مسلمان بی گناه در گوشه و کنار جهان قتل عام می شوند و جنایت های هولناکی بر علیه مسلمانان انجام می شود و مسلمانان توان دفاع از خود و اسلام را ندارند.

مولوی فاروقی تصریح کرد: اسرائیل در فلسطین مرتکب جنایت می شود و به مسلمانان دهن کجی می کند اما جمعیت عظیم مسلمانان در جهان ناتوان شده و توان مقابله ندارد.

وی ادامه داد: ضعف و ناتوانی مسلمانان را باید در  آیه 11 سوره رعد"اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم" جستجو ‌کرد و خداوند متعال می فرماید سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهم.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه خدا تغییر در سرنوشت انسان ها به وجود نمی آورد مگر اینکه خود انسان ها در رفتار، کردار و گفتار تغییر و تحول ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: تغییر و تحولی که امروز در جهان به وجود آمده به دلیل ضعف و ناتوانی مسلمانان است.

مولوی فاروقی با بیان اینکه اگر مسلمانان به قرآن و ریسمان الهی چنگ بزنند خداوند به آن ها عزت می دهد، اظهار کرد: دشمنان درصدد هستند اسلام را نابود کنند و نمی خواهند مسلمانان و اسلام در جهان وجود داشته باشد و برای رسیدن به خواسته های خود انواع و اقسام جنایت ها را برای تضعیف مسلمانان و تسلط بر کشورهای اسلامی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از کشورهای اسلامی پایگاه های دشمن وجود دارد، افزود: راه نجات در هر زمانی که فتنه ها ظهور پیدا می کنند تمسک به قران است و عمل به قرآن مهم ترین راه نجات مسلمانان است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: فتنه ای بزرگتر از این نیست که عده ای ناآگاه و جاهل به نام الله اکبر همدیگر را بکشند، دشمنان بسیاری از زیرساخت های کشورهای اسلامی را از بین بردند تا این کشورها نیازمند ابرقدرت ها شود.

مولوی فاروقی با بیان اینکه دشمن نمی خواهد مسلمانان با هم سر سفره وحدت و انسجام بنشینند، عنوان کرد: دوست داشتن همدیگر،عدم توهین به مقدسات، احترام متقابل، مدارا کردن، برقراری عدالت و مساوات، تکیه بر مشترکات و تحمل اختلافات از راه های وحدت و انسجام مسلمانان است./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات