۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۴۲۴۷۷
معاون وزیر ارتباطات:

اعتبار اجتماعی و اعتماد عمومی لازمه موفقیت نهادها در روابط عمومی است

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به نقش روابط عمومی گفت: اعتبار اجتماعی و اعتماد عمومی دو موضوع مهم در نقش روابط عمومی است به گونه ای که اگر اعتبار اجتماعی و اعتماد عمومی در یک جا ایجاد شود روابط عمومی موفق خواهد بود.
نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات امروز(یک‌شنبه19آذرماه) در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی که در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه ما در شرایطی پنجره ارتباطی و فصل واقعیت پورتال‌ها را می‌بینیم که جامعه با بخش عمده‌ای از روابط عمومی در ارتباط هستند، اظهار داشت: در تخصص روابط عمومی توضیحات زیادی وجود دارد که مهمترین مساله این است که ما باید چگونه با محیط اطراف تعامل کنیم و چگونه موسسات و بنگاه ها می‌توانند در محیط اقتصادی خود موفق باشند.

وی ادامه داد: اعتبار اجتماعی و اعتماد عمومی دو موضوع مهم در نقش روابط عمومی است، اگر اعتبار اجتماعی و اعتماد عمومی در یک جا ایجاد شود روابط عمومی موفق خواهد بود و این نقش استراتژیک در روابط عمومی بسیار مهم است.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: شرایط پیرامونی و ایجاد یک محصول یا نمایش یک ظرفیت برای مخاطبین صرف فرآیند کار را راحت می‌کند به شرط آنکه به شرایط پیرامونی دقت کنیم، این امر مستلزم ایجاد یک شبکه ارتباطی است که بتواند وضعیت را ارتقا دهد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات یادآور شد: در شرایط کنونی مساله ارتباطات و اطلاعات نیازمند چنین منبع استراتژیک است، وسایلی که امروز در دست روابط عمومی‌ها قرار دارد کار را برای ارائه خدمات بهتر راحت‌تر کرده است، بعد از ایجاد و انباشت داده‌ها و قدرت تحلیلی در بهره‌بری عناصر ما شاهد رشد اقتصادی خوبی هستیم.

جهانگرد افزود: در چنین وضعیتی مهم‌ترین مساله سهم یک بنگاه در بازار کار است، یک بنگاه باید بتواند عرضه خود را هماهنگ کند و مدیریت تقاضا در اصل استراتژی یک بنگاه باید باشد، شرکت‌های بزرگ قبل از ورود کالا جدید به بازار از طریق مدیریت بازار و بازدید آن کالایی را وارد عرصه بازار خرید و فروش می‌کنند.

وی ابراز داشت: استفاده از ابزارهای جدید ارتباطی مثل شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام امروز  می‌تواند بازار را در دست بگیرد، مساله مهم که ما باید به آن توجه کنیم این است که در پورتال‌ها خلاقیت کمتر شده است، مخاطبین و بهره‌برداری‌ها امروز کم شده است چون یک مخاطب باید صفحات زیادی را پیگیری کند.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: ما در امور پورتال‌ها اسیر عدم مخاطب‌شناسی هستیم، وقتی ما بتوانیم کاری کنیم که مخاطب در سریع‌ترین زمان بتواند نیاز خود را برطرف کند در واقع موفق بوده‌ایم، ما تلاش‌ها را امروز می‌بینیم ولی مشکل این است که موضوعات به خوبی تبیین نمی‌شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات در پایان گفت: تکنولوژی هر چقدر پیچیده‌تر باشد محصول آن برای کاربر باید ساده‌تر شود و مخاطب نباید احساس ابهام کند و هر مقدار که ما توانستیم پیچیدگی تکنولوژی را کمتر کنیم موفق‌تر بوده‌ایم، به حق در پروتال‌ها می‌توانیم سهولت و تسهیل در به کارگیری ابزار را ببینیم./816/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات