۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۵۴۳۴۹۵
حجت الاسلام فرازی نیا:

زمینه سازی برای تشکیل آرمانشهر مهدوی از ویژگی های منتظران است

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان اینکه برای تشکیل آرمانشهر مهدوی باید زمینه سازی کرد، گفت: امید، عمل و اعتقاد سه رکن اصلی در انتظار را تشکیل می دهد و به برکت نشست ها، مواعظ، اطلاعات دینی و معرفتی در انسان اثرگذار می شود و او را به کمال می رساند.
حجت الاسلام فرازی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرزای نیا امروز در حسینیه امام خامنه ای با اشاره به ویژگی های منتظران،گفت: امید، عمل و اعتقاد سه رکن اصلی در انتظار را تشکیل می دهد و به برکت نشست ها، مواعظ، اطلاعات دینی و معرفتی در انسان اثرگذار می شود و او را به کمال می رساند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)که می فرماید: مهدی (ع) از عترت من است، ادامه داد: 255 آیه مرتبط با مهدویت در قرآن کریم با سال تولد حضرت حجت(ع) برابری می کند، این یکی از شگفتی های قرآن کریم است.

حجت الاسلام فرازی نیا بیان داشت: حضرت مهدی(ع) شبیه ترین در اخلاق و رفتار به پیامبر هستند، پیامبر اکرم(ص) فرمودند؛ برای فرزندم مهدی، غیبتی است که مردم حیران خواهند شد، بسیاری از گروه ها گمراه می شوند و علیه او موضع می گیرند.

این استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه منشأ انحراف انجمن حجتیه به خاطر عدم فهم صحیح از روایات است، خاطر نشان کرد: در روایتی می خوانیم، مهدی (عج) زمانی ظهور می کند که دنیا پر از ظلم و ستم شده باشد.

وی عنوان کرد: در زمان حضور حضرت مهدی(ع) هم عده ای در امور اجتماعی و دیگر موارد تخلف می کنند، اما جو غالب جامعه مومن و درستکار است.

حجت الاسلام فرازی نیا بیان کرد: میراث ماندگار ما شیعیان از محضر امام علی(ع) در روایات در مورد حضرت مهدی(ع) 51 حدیث است که از سوی افراد ثقه و قابل اطمینان روایت و گزارش شده است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان افزود: امام علی (ع) بعد از جنگ صفین به امام حسین فرمودند:«نهمین فرزند از ذریه تو، ظاهر کننده حقیقی دین خواهد بود و ترویج دهنده عدل، انصاف و حقیقت است، این فرزند نهم پناهگاه مردم است.

وی ابراز داشت: امام صادق (ع) می فرماید: پدرم به جابربن‌عبدالله انصارى فرمود: من با تو کارى دارم، چه وقت برای تو آسان‌‌تر است که تو را تنها ببینم و از تو سؤال کنم؟ جابر گفت: هر وقت شما بخواهید. پس روزى با او در خلوت نشستند و به او فرمودند: درباره لوحى که آن را در دست مادرم فاطمه (س) دختر رسول خدا (ص) دیده‌‌اى و آن‌چه مادرم به تو فرمود که در آن لوح نوشته بود، به من خبر ده. جابر گفت: خدا را گواه می‌گیرم که من در زمان حیات رسول خدا (ص) خدمت مادرت فاطمه (س) رفتم و او را به ولادت حسین (ع) تبریک گفتم، در دستش لوح سبزى دیدم که گمان کردم از زمرد است و مکتوبى سفید در آن دیدم که چون رنگ خورشید بود؛ به ایشان عرض کردم: دختر پیامبر! پدر و مادرم قربانت، این لوح چیست؟ فرمودند: لوحى است که خدا آن را به رسولش (ص) اهدا فرموده، اسم پدرم و اسم شوهرم و اسم دو پسرم و اسم اوصیای از فرزندانم در آن نوشته است و پدرم آن را به‌ عنوان مژدگانى به من عطا فرموده. امام صادق(ع) فرمودند دقیقا آنچه جابر می گفت، درست بود.

حجت الاسلام فرازی نیا در پایان گفت: ما مامور هستیم برای ظهور حضرت مهدی(ع) زمینه سازی کنیم و جامعه را برای تشکیل جامعه و آرمانشهر مهدوی آماده کنیم./9705/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات