۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۴۴۵۲۳
با رونمایی از آثار جدید پژوهشی؛

سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی با سخنرانی جمعی از مسؤولان حوزه علمیه برگزار شد.
محمد حسنی رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام شیخ شفیق جرادی رییس معهدالمعارف الحکمیه للداراسات الدینیة و الفلسفیه بود که وی در این مراسم با اشاره به مسؤولیت های بین المللی حوزه های علمیه بر ضرروت نقش آفرینی بیشتر این مرکز بزرگ دینی در سراسر دنیا تأکید کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به رونق کرسی های نقد و نظریه پردازی در معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی ابراز داشت: ما در بین همه مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی در کشور توانستیم رتبه اول را در حوزه کرسی های ترویجی به دست بیاوریم و سعی داریم در آینده، رویکرد کرسی های تخصصی را تقویت کنیم.

سخنران دیگر این مراسم حجت الاسلام سید اسحاق حسینی کوهساری بود که وی با اشاره به مراحل چهارگانه برای رسیدن به تمدن سازی نوین اسلامی بر نقش پژوهش و فناوری در این عرصه تأکید کرد.

در ادامه حجت الاسلام محمدحسن زمانی مسؤول امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به 10 بایسته پژوهشی در عرصه بین الملل حوزه های علمیه بر لزوم علمای حوزه در مجامع علمی کشورهای مختلف جهان تأکید کرد.

یکی دیگر از سخنرانان این مراسم حجت الاسلام قنبری معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه بود که وی نیز یادآور شد: امروز جامعه المصطفی بین الملل حوزه های علمیه است و می خواهیم از 140 رشته به 400 رشته و گرایش برسیم که این رشته سازی از میراث هزار ساله حوزه های علمیه است.

پخش کلیپ سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری از سوی دفتر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پخش کلیپی از سوی روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی و پخش کلیپ معرفی جدیدترین آثار پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از دیگر بخش های این مراسم بود.

در ادامه این مراسم ضمن تجلیل از فعالان عرصه نمایشگاه و مراسم اختتامیه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات، مراسم رونمایی از آثار جدید پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز با حضور مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

یادآور می شود، سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به مناسبت هفته پژوهش، شنبه 25 آذرماه با حضور رییس، معاونان و مدیران دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد و در طول هفته گذشته نیز برنامه های متنوع علمی و پژوهشی از سوی معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد./1330/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات