۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۴۴۵۲۴
معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌‌المصطفی:

چشم‌انداز جامعه‌المصطفی رسیدن به ۴۰۰ رشته و گرایش علمی است

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌‌المصطفی با اشاره به لزوم فعالیت بیشتر در حوزه بین الملل پژوهش گفت: چشم انداز علمی جامعه المصطفی رسیدن به ۴۰۰ رشته و گرایش علمی است.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محسن قنبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام محسن قنبری معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم با بیان این که این چنین نمایشگاه هایی انگیزه های زیادی را برای پژوهشگران ایجاد می کند، اظهار داشت: اگر ساحت های مختلف پژوهش را در نظر بگیریم با مسائل مختلفی مواجه می شویم.

وی افزود: آن حوزه ای که یک مقداری مغفول مانده بحث بین الملل پژوهش است که باید بیشتر از این به آن دقت کنیم؛ اگر این عرصه را به روی خودمان باز کنیم اولین حرکتی که خواهیم داشت جغرافیای مرکزی جهان است.

حجت الاسلام قنبری عنوان کرد: جایگاه حوزه های علمیه در عرصه مسائل علوم انسانی اسلامی باید مشخص شود که نیاز به رصد میدانی و علمی دارد؛ وقتی این جغرافیا را رصد کنیم با کنش گرانی مواجه می شویم که خودشان را در بوته نقد قرار داده اند.

وی با بیان این که بسیاری از کنش گران در جهان به یک معیار در امور پژوهشی رسیده اند، خاطرنشان کرد: ما نیز باید بدانیم چگونه می توانیم به آن نقطه برسیم و خود را به یک کنش گر معیار در حوزه بین الملل پژوهش تبدیل کنیم که به عقیده ما حوزه های علمیه نیز این توانمندی و ظرفیت را دارد.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی ابراز داشت: بعد از آن که در حوزه پژوهش معیار شدیم باید میراث حوزه های علمیه را به عنوان معیار معرفی کنیم؛ گام بعدی این است که آینده بین الملل علمی و پژوهش را نظر بگیریم، بنابراین خود پژوهش باید آینده پژوهشی بشود که طبعا تکنولوژی نقش بسیار ویژه ای دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ساختن سامانه های هوشمند و نرم افزارهای هوشمند نیز برای آینده بین الملل پژوهش حوزه های علمیه یک ضرورت به نظر می رسد؛ امروز جامعه المصطفی بین الملل حوزه های علمیه است و می خواهیم از 140 رشته به 400 رشته و گرایش برسیم که این رشته سازی از میراث هزار ساله حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام قنبری با تأکید بر این که امروز حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی حرف های جدیدی برای عرضه در دنیا دارند، خاطرنشان کرد: ما می توانیم با مراکز علمی بزرگ دنیا تحدی کنیم و حاضریم این را اثبات کنیم که داشته های زیادی برای عرضه در جهان داریم./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات