۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۴۴۵۷۵
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی:

۲۰۰ هزار طلبه در کشور تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هستند

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در کشور ۲۰۰ هزار طلبه تحت پوشش دارد که با جمعیت تحت تکفل آنها قریب به ۵۰۰ هزار نفر می‌شوند.
حجت الاسلام امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد امیری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی، شامگاه شنبه در همایش خانواده آسمانی که با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه استان در محل آستان مقدس حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به خدمات این نهاد به طلاب و روحانیان و خانواده‌های آنها، اظهار کرد: از این پس برنامه‌های در دست اقدام مرکز خدمات حوزه علمیه با محوریت خانواده طلاب و روحانیان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه علمیه در سال‌های اخیر در نحوه ارائه خدمات گردش جدی داشته است، اضافه کرد: پیش از این خدمات این مرکز در موضوع معیشت خلاصه می‌شد؛ به‌گونه‌ای که در سطح کشور تنها به امور معیشتی طلاب و روحانیان پرداخته می‌شد؛ اما سال‌های اخیر خدمات این مرکز به موضوع خانواده طلاب و روحانیان متمرکز شده است.

حجت‌الاسلام امیری خاطرنشان کرد: تاکنون در کشور نهادی که به‌صورت ویژه موضوع خانواده روحانیان را مد نظر داشته باشد نداشتیم و اگر نهادی هم در این زمینه فعالیت می‌کرد این فعالیت به‌صورت کمرنگ و غیر جدی بود.

وی در ادامه تصریح کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در کشور 200 هزار طلبه تحت پوشش دارد که با جمعیت تحت تکفل آنها قریب به 500 هزار نفر می‌شوند.

حجت‌الاسلام امیری اضافه کرد: امروز از 130 کشور دنیا در ایران طلبه در حال تحصیل داریم که امور معیشتی و حقوق اولیه آنها از سوی مرکز خدمات ارائه می‌شود و همچنین قریب به 30 هزار طلبه اهل سنت هم در کشور تحت تکفل مرکز خدمات حوزه علمیه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: این مرکز امسال سه برنامه جدید را به‌صورت جدی دنبال می‌کند که یکی از آنها کارآفرینی در بین خانواده‌های طلاب و روحانیان است.

حجت‌الاسلام امیری با اشاره به اینکه خراسان شمالی یکی از 10 استان پایلوت کشور برای کارآفرینی در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است، اضافه کرد: در این راستا پارسال قریب به 100 خانواده طلاب دوره آموزشی خیاطی و کارآفرینی را گذراندند که در آینده نزدیک تسهیلات در اختیار آنها قرار می‌دهیم تا مشاغل خانگی را رونق دهند.

وی اضافه کرد: مهارت افزایی در بین طلاب و خانواده‌های آنها و آموزش کار و مهارت به آنها به‌منظور ایجاد شغل از دیگر برنامه‌های در دست اقدام مرکز خدمات حوزه علمیه استان است.

حجت‌الاسلام امیری با بیان اینکه ارتقای نشاط در خانواده روحانی و طلبه محور سوم فعالیت‌های این مرکز است، افزود: در این راستا مرکز خدمات اقداماتی نظیر آموزش رشته‌های ورزشی شنا و تیراندازی مختص خانواده‌های طلاب غیر شاغل را اجرایی کرده و در آینده هم برنامه‌های مشابه اجرا می‌کند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات