۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۴۵۰۱۱
آیت الله قرهی:

علت کراهت انسان نسبت به مرگ ناشناخته بودن آن است

آیت الله قرهی گفت: علت کراهت نسبت به مرگ ناشناخته بودن آن است در حالیکه مرگ عامل رهایی انسان از برخی فتنه‌ها و آزمایش‌ها است.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه گذشته در جلسه درس اخلاق که در مسجد امام مهدی(ع) برگزار شد، گفت: اگر خوف و ترس بر مبنای عقل سلیم نباشد انسان را گرفتار می‌کند.

وی افزود: اینکه همه انسان‌ها حتی مومنان نسبت به مرگ کراهت و ترس دارند به این دلیل است که مرگ برای آنان ناشناخته است، در حالیکه مرگ رهایی از برخی فتنه‌ها و آزمایش‌ها است و در مرگ گاهی راحتی است که در زندگی نیست.

آیت الله قرهی عنوان کرد: اموات به ذکر و یاد شما خشنود می شوند؛ وقتی برای او چیزی را هبه می کنید، بنابراین همواره به یاد آنان باشید و برایشان خیرات کنید چراکه دست آنان از دنیا کوتاه است.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) اظهار داشت: امروز روز کار کردن است در حلال آن حساب و کتاب و در حرام آن عقاب وجود دارد، هرکسی ثروت زیادی داشته باشد هرچند مومن باشد سخت جان می‌دهد، بنابراین صدقه، انفاق یا خیرات اموال بسیار بر دل کندن انسان از دنیا کمک می‌کند.

وی افزود: خداوند رزق و روزی همه را می‌هد بنابراین عزت صرفا به مال نیست بلکه ثروت انسان را در قیامت زیاد معطل می‌کند.

آیت الله قرهی با بیان اینکه مام حسن عسکری(ع) فرمودند ترس از مرگ ناشی از عدم شناخت نسبت به آن است، گفت: امام سجاد(ع) در این زمینه می‌فرمایند: مرگ برای مومن همچون خارج کردن لباس چرکین از تن یا رها شدن از غل و زنجیرها از دست و پا است.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در پایان خاطرنشان کرد: مرگ همچون پالایشگاهی مومنان را پاک کرده و آخرین کفاره گناهان آنان است، زلزله‌ها از گذشته بوده و هست بنابراین نباید با ترس خود را به مرگ زودرس مبتلا کنیم، اما یاد و ذکر حضرت صاحب‌الزمان(عج) پناهگاه خوبی برای نجات از این ترس است./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات