۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۴۶۱۹۹
آیت الله نوری همدانی:

مردم با حضور در راهپیمایی اخیر تعهد خود را به انقلاب و رهبری نشان دادند

حضرت آیت الله نوری‌همدانی با اشاره به این که مردم ما همیشه پشت سر رهبر معظم انقلاب هستند و از نظام دفاع می کنند، تأکید کرد که راهپیمایی اخیر تفکیک مردم بین کارهای دولت و اصل نظام بود.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اساتید و طلاب حوزه استان همدان با بیان این که طلبگی یک شغل با برکت است، اظهار داشت: اسلام همواره نیاز به تأسیس قرارگاه ها و تربیت گاه هایی دارد که افراد فقیه را در تمام ابعاد تربیت کند و فلسفه تأسیس حوزه های علمیه همین است.

وی افزود: آن قدر در فرهنگ ما کسانی که در این قرارگاه ها قدم می گذارند مورد تکریم و تجلیل قرارگرفته اند که انسان تعجب می کند، از جمله این که روایت داریم طالب علم وقتی از خانه به سمت کلاس درس حرکت می کند، هفتاد هزار فرشته او را همراهی می کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد: در منابع روایی ما از هیچ قشری به اندازه افراد طالب علم از جمله طالب علم دین تجلیل به عمل نیامده است ولی باید توجه داشت که در زندگی طلبگی چندین اصول باید مورد عنایت طلاب قرار گیرد.

وی با اشاره به این که کتاب آداب المتعلمین خواجه نصیر طوسی منبعی برای شناخت اصول مسیر طلبگی است، عنوان داشت: باید در حوزه های علمیه مطالبی بیاموزید تا برای انجام وظیفه آماده شوید، همچنانکه افراد نظامی در پادگان های مختلف برای قرار گرفتن در برابر دشمن تربیت می شوند تا از کشور و نظام و انقلاب دفاع کنند.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی ابراز داشت: اگر اخلاص در مسیر طلبگی نباشد، هیچ توفیقی در این مسیر حاصل نمی شود و همچنین در این مسیر همت بلند نیاز است، چراکه طلبه نمی خواهد چند کلمه یاد بگیرد بلکه به دستور قرآن می خواهد فقیه شود و بتواند احکام و دستورات دینی را از منابع اسلامی خارج کند.

وی تأکید کرد: دین اسلام برای همه ابعاد زندگی برنامه دارد و پی بردن به همه آنها کار آسانی نیست و تنها فقیه می تواند این کار را انجام دهد؛ طلبه در بین راه نباید خسته شده و کسالت داشته باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که علمای بزرگ ما آیینه راه طلاب هستند، یادآور شد: حقیقتا این بزرگان در شرایط بسیار سختی و با کمبود شدید امکانات درس می خواندند و همیشه نیز تهجد و نماز شب را نیز در دستور کار داشتند که این امور برای طلاب الگو است.

وی ابراز کرد: طلاب نسبت به امور زندگی، درسی و عبادی خود باید برنامه ریزی دقیق داشته باشند، ادبیات عرب و ادبیات فارسی را با دقت بخوانند و نماز شب را نیز فراموش نکنند؛ شغل طلبگی با مشاغل دیگر فرق می کند به همین دلیل است که از دانشگاه سالی چندین هزار دکتر و مهندس خارج می شود ولی سال های طولانی باید بگذرد تا فردی فقیه یا مرجع بشود.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی اضافه کرد: امروز دشمنان اسلام همه به جنگ ما آمده اند که در رأس آنها آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی هستند، در این جریان این طلاب هستند که باید خود را آماده کنند، چراکه تا این انقلاب هست آنها برای از بین بردن آن نقشه دارند و اگر ما آماده باشیم کاری از دست آنها برنمی آید.

وی با بیان این که مردم ما پشت سر ولایت فقیه حرکت می کنند، خاطرنشان کرد: مردم حقیقتا رهبر معظم انقلاب را جانشین امام زمان(عج) می دانند و از ایشان حمایت می کنند؛ در این راهپیمایی اخیر نیز تعهد خود را نشان دادند و دیگر آن که بین کار دولت و اصل نظام تفکیک قائل شدند./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات