۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۵۴۶۳۸۳
سخنگوی وزارت کشور:

بازداشت شدگان بدون انگیزه امنیتی در اتفاقات اخیر آزاد شدند

سخنگوی وزارت کشور گفت: افرادی که بدون انگیزه امنیتی در اتفاقات اخیر حضور داشتند به دستور شورای امنیت کشور آزاد شدند.
سامانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در وزارت کشور برگزار شد، درباره نا آرامی‌های اخیر کشور گفت: آگاهی و هوشیاری مردم همیشه در صحنه ایران در کنار همدلی و هماهنگی همه نهادها و مسؤولان برای حفظ امنیت،  آرامش را به کشور برگرداند، آرامش سبب پیشرفت و توسعه کشور می‌شود که دشمنان همواره آن را مورد هجمه قرار می‌دهند.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه وزارت کشور از سال 92 برای پیگیری مطالبات مردم شیوه‌های مختلفی را در نظر گرفته است، عنوان کرد: وزارت کشور با برگزاری 5 دوره انتخابات سالم همواره تلاش کرده از آراء مردم دفاع کند، همچنین افزایش  مؤسسات مردم نهاد از جمله مسیرها برای پیگیری مطالبات مردمی است.

سامانی افزود: تجمعات مسالمت‌آمیز مردمی جزو حقوق شهروندی آنها است که طی سال‌های اخیر حدود 30 درصد افزایش یافته است، بیشتر تجمعات و مطالبات مردمی به مسائل اقتصادی مربوط بوده که باید شنیده شده و درباره آن تصمیم گیری شود.

سخنگوی وزارت کشور عنوان کرد: اتفاقات اخیر و سوء استفاده کشورهایی نظیر عربستان و رژیم صهیونیستی از آن در شورای امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفت؛ افرادی که با انگیزه امنیتی در صحنه حضور نداشتند به دستور شورای امنیت کشور آزاد شدند.

سامانی بیان داشت: احزاب و گروه‌های سیاسی، امنیت و معیشت را در راستای تسویه سیاسی خود قرار ندهند و به شکل اصولی زمینه پیگیری مطالبات مردم را فراهم کنند.

وی درباره تعداد بازداشت شدگان تجمعات اخیر، ابراز کرد: این مساله از ناحیه دادستانی و مراجع قضایی اعلام خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور با اظهار بی اطلاعی نسبت به درگذشت یکی از بازداشت شدگان خاطرنشان کرد: در تجمعات اخیر حضور دانشجویان بسیار اندک بوده است و بیشتر حاضران تحصیلات کمتر از دیپلم داشتند.

سامانی درباره فعالیت صدا و سیما در اتفاقات اخیر، عنوان کرد: صدا و سیما بر مبنای شورای نظارت بر صدا و  سیما و شورای امنیت تصمیم می‌گیرد که آرامش کشور را دنبال کند.

وی درباره آسیب‌های وارده به اماکن عمومی ابراز کرد: در حوادث اخیر به نمادهای مذهبی اهانت و به برخی اموال عمومی تعرض و زندگی مردم مختل شد.

سخنگوی وزارت کشور درباره کانکس‌های تحویلی به زلزله زدگان کرمانشاه گفت: با مشارکت‌های صورت گرفته 13 هزار و 400 کانکس به زلزله زدگان تحویل داده شده است که 8 هزار عدد آن از طریق سپاه تحویل زلزله زدگان شد./۸۰۷/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات