۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۵۴۸۶۸۷
رییس حوزه هنری خراسان شمالی:

بهره گیری از هنر برای بیان مفاهیم دینی و انقلابی مهم ترین رسالت حوزه هنری است

رییس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: این نهاد مولود انقلاب بوده و هدف کلی آن به خدمت گرفتن هنر در بیان مفاهیم دینی و عالی انقلاب و بردن هنر به میان مردم به‌ویژه جامعه متدین است.
وحید نمازی- آیین تجلیل از فعالان هنرهای نمایشی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، وحید نمازی، رییس حوزه هنری استان، امروز در نشست مشترک مدیر و مسؤولان حوزه هنری با مدیرکل و معاونان صداوسیمای خراسان شمالی، اظهار کرد: نخستین ویژگی دستگاه‌هایی چون صداوسیما و حوزه هنری و به طور کلی نهادهایی که منتسب به نهاد مقام معظم رهبری هستند، مدیریت جهادی است که این خصیصه بسیار ارزشمند است.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از مدیران ارشد حوزه هنری کشور از مدیران و عوامل صداوسیما بوده‌اند، قرابت خاصی بین این دو دستگاه وجود دارد و رهبری هم در مورد حوزه هنری می‌فرمایند که این نهاد امید انقلاب است.

نمازی با اشاره به تاریخچه و پیشینه حوزه هنری، اضافه کرد: این نهاد مولود انقلاب بوده و هدف کلی آن به خدمت گرفتن هنر در بیان مفاهیم دینی و عالی انقلاب و بردن هنر به میان مردم به‌ویژه جامعه متدین است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری از سال 90 برنامه‌های فرهنگی و هنری خود را به صورت ویژه در خراسان شمالی آغاز کرد، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های استان، قابلیت‌ها و داشته‌های فرهنگی و هنری این منطقه است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

نمازی با اشاره به تولیدات فرهنگی و هنری مختلف و برگزاری جشنواره‌های متعدد از سوی حوزه هنری خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه اکنون جشنواره کاریکاتور استان به یک برند در سطح کشور تبدیل شده و خراسان شمالی به عنوان یکی از قطب‌های کاریکاتور کشور مطرح است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت تعامل و رویه واحد دستگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری در مواجهه با جنگ نرم و جبهه سایبری دشمن، افزود: وقایع اخیر در کشور نشان داد که در مواجهه بین نظام اسلامی و دنیای استکبار جنگ نرم بیشتر از جنگ سخت نقش‌آفرینی می‌کند.

نمازی با ارائه پیشنهادهایی برای افزایش تعامل بین حوزه هنری و صداوسیما، گفت: درزمینهٔ آموزش و پژوهش که دغدغه امروز ما است نیازمند ارائه برخی از آموزش‌ها در استان هستیم تا بتوانیم خودمان کارسازی کنیم.

وی با بیان اینکه تولید آثار مشارکتی از دیگر محورهای تعامل حوزه هنری و صداوسیما است، اضافه کرد: حوزه هنری خراسان شمالی آماده است تا در مواردی از قبیل تولید فیلم کوتاه، تله‌تئاتر، کلیپ، نماهنگ، تیزرهای فرهنگی و ... که در همه این موارد صاحب تجربه است، با صداوسیما همکاری داشته باشد.

وی گفت: معرفی هنرمندان شاخص هنر انقلاب در استان، معرفی تولیدات و محصولات فرهنگی هنری جبهه انقلاب، تولید ویژه‌برنامه‌های مشترک تلویزیونی و تهیه برنامه‌های مشارکتی با محوریت 40 سالگی انقلاب از دیگر محورهایی است که حوزه هنری و صداوسیمای خراسان شمالی می‌توانند با تعامل و همکاری یکدیگر اجرایی کنند./9314//۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات