۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۴۸۷۱۸

قدردانی آیت الله مظاهری از نیروی انتظامی در مهار اغتشاشات اخیر

رییس حوزه علمیه اصفهان ضمن تشکر از عملکرد مناسب نیروی انتظامی در جمع کردن اغتشاشات اخیر، گفت: گاهی اوقات یک تغافل از سوی مردم، فرصت خوبی را نصیب دشمنان می کند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: کسی که اتحاد جامعه را به هم بریزد، منافق است.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه دویست و چهارم که می فرماید«وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَیُشْهِدُ اللَّهَ عَلَى مَا فِی قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ» را تلاوت کرد و افزود: آیه شریفه ای که تلاوت کردیم درباره منافقان صدر اسلام است، منافقان صدر اسلام در ده سال حضور پیامبر(ص) در مدینه آزار و اذیت های زیادی به اسلام و مسلمانان رساندند.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: منافقان با وجود ابراز دوستی به مسلمانان، در زمان هجوم دشمن، کمک رسان دشمن بودند و ضربه های زیادی به اسلام وارد کردند؛ قرآن می فرماید منافقان در ظاهر همراه شما هستند ولی در تنهایی علیه شما توطئه می کنند و اگر فرصت بیابند براندازی می کنند، باید متذکر شوم براندازی منافقان بعد از رحلت پیامبر(ص) انجام شد و مسلمانان را بیچاره کرد.

رییس حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: منافقان در زمان همه انبیا وجود داشته اند و خسارات زیادی به دین خداوند وارد ساخته اند؛ در همین ایام که در جمهوری اسلامی اتفاقات بدی افتاد وقتی بررسی کردند متوجه شدند که دست منافقان در کار بود؛ بنده از نیروی انتظامی تشکر می کنم که برای جمع کردن اغتشاشات به خوبی عمل کرد؛ این اغتشاشات اخیر نظیر جنگ مرصاد در اواخر جنگ هشت ساله بود که دشمن اعلام صلح کرد و دوباره به واسطه منافقان علیه جمهوری اسلامی اقدام کرد؛ در آن زمان شخصیت بزرگی در رابطه با جنگ مرصاد به بنده گفت جنگ مرصاد تیر غیبی بود که از کنار انقلاب گذشت.

استاد اخلاق حوزه علمیه تبیین کرد: قرآن در رابطه با منافقان تذکرات زیادی می دهد و می فرماید اگر کار دست منافقان افتاد، همه چیز را نابود می کنند و تا براندازی صد در صد راحت نمی نشینند؛ منافقان شبانه روز بیدار هستند و ما باید هوشیار باشیم.

وی با بیان این که گاهی اوقات یک تغافل از سوی مردم، فرصت بزرگی به دشمن می دهد، اذعان کرد: امام زمان(عج) در این ۴۰ سالی که از انقلاب گذشته است به نظام جمهوری اسلامی لطف داشته اند و از این به بعد هم قطعاً خواهند داشت ولی نباید از توطئه های منافقان غافل شویم.

رییس حوزه علمیه اصفهان در پایان بیان کرد: نفاق مراتبی دارد، یکی از مراتب نفاق این است که شخص ظاهراً متدین است ولی در باطن هیچ تدینی ندارد، یکی دیگر از مراتب نفاق نیز این است که فرد اتحاد جامعه را به هم بریزد؛ غیبت کردن و توطئه کردن پشت سر مردم نیز نشانه نفاق است./۸۶۷/پ202/ب1

ارسال نظرات