۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۵۲۴۸۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

سود بالای برخی بنگاه های اقتصادی سبب از بین رفتن قرض الحسنه شده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با انتقاد از بازگشایی بنگاه‌های اقتصادی با سود سپرده بالا، گفت: این بنگاه‌ها با تبلیغ فراوان و دادن سودهای غیرمعقول به افراد جلوی قرض‌الحسنه را گرفتند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با توصیه مردم به تقوای الهی، اظهار داشت: روز قیامت که همه به صورت دسته‌دسته در پای میز محاکمه الهی حاضر می‌شوند دیگر کسی به فکر دیگری نبوده و همه تنها به فکر اعمال و گناهان خود هستند که چگونه از عذاب آتش رهایی یابند.

وی در ادامه سلسله مباحث خانواده عنوان کرد: مسلمان و مومن در خانواده با اعضای آن با احترام برخورد کرده و با صدای آرام حرف می‌زند و به طور کلی میانه‌رو هست.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه احترام والدین واجب است، تصریح کرد:  اگر تربیت فرزندان دینی باشد، فرزندان با احترام با پدر و مادر خود سخن گفته و به آنها بی حرمتی نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بر ضرورت شکرگزاری به خاطر نزول بارش‌های الهی تأکید کرد و گفت: بزرگان توصیه کرده‌اند که همیشه از خداوند درخواست کنید تا نعمت‌های الهی و برکات را به سوی مردم نزول کند و دعا کردن برای این امر بسیار توصیه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر بر برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم های گرامیداشت این ایام تاکید کرد و اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران از بین رفت و نام اسلام و قرآن در صدر حکومت قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه در زمان شاه آمریکا برای مردم ایران تعیین و تکلیف می‌کرد، خاطرنشان کرد: اکنون به طور کلی این فضا تغییر کرده است و همه مسؤولان و مردم باید این روز را گرامی بدارند.

وی با اشاره به خدمات مردم آذربایجان‌غربی در زمان مبارزات انقلاب یادآور شد: حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی در این استان یکی از محورهای مبارزه هستند و دیگر علمایی چون آیت‌الله قریشی و مرحوم آیت الله قریشی که در راس این مبارزات بودند؛ باید مبارزات و تلاش های بزرگان این خطه برای پیروزی انقلاب اسلامی به نسل آینده منتقل شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه روز میلاد حضرت زینب(س) به نام روز پرستار نام‌گذاری شده است، گفت: پرستاری شغل بسیار حساسی است که اگر آنها نیت خود را اندکی خالص بکنند به راحتی وارد بهشت خواهند شد و هرکس حاجت مریضی را برآورده کند تمام گناهان او بخشیده می‌شود.

وی با اشاره به ثواب قرض‌الحسنه اظهار کرد: اگر کسی به فرد محتاجی قرض الحسنه بدهد مانند آن است که به خدا قرض داده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با انتقاد از بازگشایی بنگاه‌های اقتصادی با سودسپرده بالا اذعان داشت: این بنگاه‌ها با تبلیغ فراوان و دادن سودهای غیرمعقول به افراد جلوی قرض‌الحسنه را گرفتند.

وی گفت: کسانی که از لحاظ مالی نیازی به سود سپرده های مالی ندارند با دستگیری از نیازمندان و قرض‌الحسنه به مردم، زمینه افزایش برکت در کشور را فراهم کرده و به جای سود مالی از خداوند پاداش دریافت کنند./936۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات