۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۵۵۲۸۹۷
معاون پژوهش ستاد کل همکاری‌ حوزه ‌های علمیه و آموزش و پرورش:

پایان نامه های طلاب به سمت نقد سیستم آموزشی و تربیتی کشور سوق داده شود

معاون پژوهش دبیرخانه ستاد کل همکاری‌ حوزه ‌های علمیه و آموزش و پرورش، عرصه پژوهشی را یکی از زمینه های همکاری این دو مجموعه دانست و گفت: باید پایان نامه های طلاب به سمت نقد سیستم آموزشی و تربیتی کشور سوق داده شود.
معاون پژوهش ستاد کل همکاری‌ حوزه ‌های علمیه و آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، علیرضا رحیمی، معاون پژوهش دبیرخانه ستاد کل همکاری‌ حوزه ‌های علمیه و آموزش و پرورش، صبح امروز در نشست جمع بندی ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش این استان که با حضور مسؤولان کشوری به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه مسأله تعلیم و تربیت یکی از مهمترین ضرورتهای امروز کشور است، گفت: مهمترین هدف تشکیل ستاد همکاری این است که از ظرفیتهای حوزه های علمیه در راستای رشد همه جانبه آموزش و پرورش و از ظرفیتهای آموزش و پرورش برای پویایی حوزه های علمیه نهایت استفاده صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیتهای ستاد همکاری باید در نهایت به تربیت دینی دانش آموزان بیانجامد، افزود: آموزش و پرورش انقلاب اسلامی باید در تراز نظام باشد که این مهم تنها با همکاری حوزه های علمیه و استفاده از ظرفیت روحانیان محقق می شود.

رحیمی با تأکید بر اینکه همکاری های ستاد باید تعاملی باشد، تصریح کرد: باید هر دو دستگاه به صورت قانونی یار و یاور هم باشند؛ اینطور نباشد که تنها ظرفیتهای یک مجموعه به کار گرفته شود.

وی توجه به بحث مطالبه گری را یکی دیگر از اهداف ستاد همکاری ها بیان کرد و ادامه داد: مطالبه گری باید دو سویه باشد؛ هم آموزش و پرورش نسبت به حوزه های علمیه مسؤول است و هم حوزه وظیفه دارد آموزش و پرورش را یاری دهد.

رحیمی با اشاره به اینکه باید آموزش و پرورش فرآیندی را تعریف کند که از ظرفیت حوزه های علمیه در راستای تأمین نیروهای خود استفاده کند، افزود: اگر جامعه دینی می خواهیم و اگر به دنبال رشد اخلاقی نسل آینده کشورمان هستیم، باید هم زمینه حضور دانش آموزان در حوزه برای ادامه تحصیل فراهم شود و هم پای روحانیت به مدارس باز شود.

معاون پژوهش دبیرخانه ستاد کل همکاری‌ حوزه ‌های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه متأسفانه امروزه همکاری های این دو مجموعه تنها در اعزام مبلغ خلاصه می شود، ابراز کرد: عرصه های مختلفی برای همکاری های دوسویه وجود دارد که از آنها غافل هستیم.

این مقام مسؤول، عرصه پژوهشی را یکی از زمینه های همکاری حوزه و آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: باید پایان نامه های طلاب به سمت نقد سیستم آموزشی و تربیتی کشور سوق داده شود.

وی استفاده از ظرفیت روحانیان برای تدوین کتبهای درسی آموزش و پرورش را لازم دانست و خاطرنشان کرد: نقد کتب درسی پس از چاپ و توزیع، تقدم درمان بر پیشگیری است و این به هیچ وجه قابل قبول نیست؛ باید قبل از چاپ کتب درسی از ظرفیت حوزه های علمیه نهایت استفاده صورت گیرد و پیشنهادات آنها لحاظ شود تا کتب درسی از مسیر تربیت دینی خارج نشوند./9457/پ203/ب1

ارسال نظرات