۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۵۵۲۵۷
معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی:

جامعه المصطفی چهره قرآنی نظام جمهوری اسلامی را به کشورهای فراوانی نمایانده است

حجت الاسلام شاکری گفت: چهره قرآنی نظام جمهوری اسلامی به واسطه جشنواره های جامعه المصطفی در ۴۰ کشور دنیا نمایان شده است.
حجت الاسلام شاکری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا شاکری در اختتامیه بیست و سومین دوره مسابقات قرآنی مرکز جامعه المصطفی العالمیه که در سالن همایش اهل بیت(ع) واقع در چهار راه فرشادی برگزار شد، گفت: یکی از بهترین و زیباترین فعالیت های جامعه المصطفی طرح جذب حافظان قرآنی است.

وی در ابتدا ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) افزود: رگ حیات دنیا و آخرت تشیع تماماً وابسته به وجود پُر برکت حضرت زهرا(س) است؛ همچنین لازم است ایام حماسه فاطمی دهه فجر را به همه عزیزان تبریک عرض کنم.

حجت الاسلام شاکری تشریح کرد: آمار افراد شرکت کننده در مسابقه جامعه المصطفی از ۷۵ ملیت حدود ۱۱ هزار نفر بوده اند که ۶۷۰۰ نفر از این تعداد از کشور ایران شرکت کرده اند؛ لذا این جشنواره نگاه نخبگانی نداشته است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی با بیا این این که هدف این جشنواره کشف استعدادهای قرآنی و ایجاد نهضت عظیم قرآنی در دنیا است، ابراز کرد: چهره قرآنی نظام جمهوری اسلامی به واسطه جشنواره های جامعه المصطفی در ۴۰ کشور دنیا نمایان شده است، عزیزانی که در جامعه المصطفی شرکت می کنند سیر مطالعاتی قرآنی و تفسیری را خواهند داشت و یک دوره معارف اهل بیت(ع) از طریق آموزه های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف جامعه المصطفی معرفی الگوهای قرآنی است که اخلاق قرآن را در زندگیشان پیاده کرده اند و حضور حضرت آیت الله مظاهری در این جشنواره به همین منظور است.

حجت الاسلام شاکری اضافه کرد: در جشنواره قرآنی جامعه المصطفی فقط طلاب و اساتید نقش ندارند بلکه خانواده های طلاب و اساتید نیز در این جشنواره شرکت داشته اند، جامعه المصطفی در زمینه قرآنی و الزامات قرآنی به گونه ای بوده است که طبق آن طلاب ملزم شده اند که قرآن را به زیبایی تلاوت کنند؛ در زمینه حفظ قرآن نیز پیشرفت های زیادی در بین طلاب جامعه المصطفی وجود داشته است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی با بیان این که ۵۰۰ دارالقرآن در سرتاسر دنیا تأسیس شده است، اذعان کرد: کسانی که عهده دار تبیین معارف ناب اسلامی هستند می توانند به خوبی از این ظرفیت استفاده کنند و بهره ببرند.

وی ادامه دهد: یکی از بهترین و زیباترین فعالیت های جامعه المصطفی طرح جذب حافظان قرآنی است، در بسیاری از کشورها شرط ورود به جامعه المصطفی حفظ کل قرآن بوده است./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات