۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۵۵۵۸۳۶
حجت الاسلام پرورش:

دشمن به دنبال ترویج مادی‌گرایی در بین نسل جوان است

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی مرکزی با اشاره به ویژگی‌های شهدا که موجب نائل آمدن آنها به مقام شهادت شد، گفت: شهدا از تمام دارایی های خود گذشتند تا موضوعات مهمی مانند نماز، حجاب و معنویت محوری و عبودیت خداوند در جامعه زنده بماند.
حجت الاسلام پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش، رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، عصر امروز در مراسم تشییع شهید گمنام در این قرارگاه، با اشاره به برخی نگاه‌های غلط نسبت به شهادت و فرهنگ شهادت، گفت: بعضی به اشتباه شهادت را با نگاه کاملا مادی خود مورد ارزیابی قرار داده و متأسفانه به نتایج اشتباهی رسیده و همان اشتباه را بیان می کنند.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که موضوع زنده بودن شهید دو بار در قرآن کریم به صورت واضح بیان شده است گرچه این موضوع توسط دنیا طلبان به هیچ وجه قابل هضم و درک نیست.

حجت الاسلام پرورش با بیان خاطراتی از خانواده معظم شهدا در خصوص موضوع زنده بودن شهید اظهار کرد: موضوع قابل بررسی این است که شهدا دارای چه ویژگی هایی بودند که راه صد ساله را در یک شب طی کردند و به اوج قله های افتخار رسیدند؟  اولین ویژگی شهدا رسیدن به اوج عبودیت پروردگار عالم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت زهرا (س) موضوعی است که در طول دفاع مقدس به ویژه در شب های عملیات به چشم می خورد و همین معنویت نقشی اساسی در موفقیت شهدا در رسیدن به اهداف والای خود ایفا می کرد.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با بیان اینکه دشمن سعی می کند این روحیه معنویت گرایی را در نسل جوان با به کار گیری انواع ابزار رسانه ای از بین ببرد، تصریح کرد: هدف دشمن از این اقدام شوم، جایگزینی فرهنگ مادی گرایی و ناآشنا با مفاهیم عمیق دینی در نسل جوان است. شهدا از تمام دارایی های خود گذشتند تا موضوعات مهمی مانند نماز، حجاب و معنویت محوری و عبودیت خداوند در جامعه زنده بماند.

وی در ادامه افزود: کسانی که در جامعه امروز با هر اقدامی سعی می کنند روحیه معنویت محور را در نسل جوان امروز از بین ببرند باید در روز قیامت پاسخگوی شهدا و خانواده معظم آنها باشند.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی دومین ویژگی شهدا را راضی بودن به مقدرات الهی عنوان کرد و گفت: در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است که بنده مومن به دنبال رضایت الهی است حتی اگر مشرق و مغرب عالم را در اختیار داشته باشد و اگر رضایت الهی را در تکه تکه شدن خویش ببیند از تن دادن به آن مضایقه نخواهد کرد و به آن نیز راضی است.

حجت الاسلام پرورش سومین ویژگی شهدا را استفاده کامل از فرصت ها دانست و اظهار کرد: شهدا از هشت سال دفاع مقدس نهایت استفاده را بردند و بدون هیچ گونه تعلل در این زمینه رضایت الهی را بر تمام خواسته های خود مقدم داشته و به سعادت ابدی نائل شدند.

وی چهارمین ویژگی شهدا را نیز اهمیت به محاسبات الهی عنوان کرد و افزود: شهدا در محاسبات خود فقط خدا را می دیدند و در نظر داشتند. حضرت فاطمه(س)  الگوی کامل بندگی و درک دقیق و عمیق از مفاهیم اساسی دینی همچون توحید و معاد است، شهدا در این زمینه به آن حضرت اقتدا کرده و به اوج قله های افتخار نائل شدند.

لازم به ذکر است در پایان مراسم پیکر مطهر شهید گمنام بر دستان کارکنان این منطقه تشیع شد و طی روز آتی در گروه پدافند هوایی شهید مجید عسکری (هاشم آباد) به خاک سپرده خواهد شد. /1304/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات