۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۵۶۱۵۵
استاد حوزه علمیه قم:

مجوز تلبس به لباس مقدس روحانیت به معنای تعهد اخلاقی نسبت به تبلیغ دین است

حجت الاسلام ذبیح گفت: مجوز تلبس با اخذ یک مدرک صرفا حاصل نمی شود و این مجوز باید با تعهد اخلاقی همانند زندگی علمای ربانی همراه شود.
حجت الاسلام علیرضا ذبیح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علیرضا ذبیح استاد حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در جمع متقاضیان تلبس حوزه علمیه همدان گفت: آنچیزی که سبب شد مردم به سمت نبی مکرم اسلام(ص) جذب شوند اخلاق حسنه ایشان بود.

وی با اشاره به ضرورت حسن اخلاق در زندگی طلبگی گفت: طلاب باید با رفتار اسلامی با مردم تعامل کنند و بعد از ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت باید نسبت به اعمال و رفتار خود دقت بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام ذبیح اظهار داشت: مجوز تلبس با اخذ یک مدرک صرفا حاصل نمی شود و این مجوز باید با تعهد اخلاقی همانند زندگی علمای ربانی همراه شود.

وی در ادامه افزود: کسی که ملبس به لباس مقدس روحانیت شد باید خود را ملزم به ملبس بودن دایمی کند و در همه مکان ها ملبس باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت پرهیز از تجمل گرایی گفت: خدای تعالی انسان ها را نسبت به نعمات الهی آزمایش میکند و نحوه استفاده از نعمات نیز یکی از آزمایش های الهی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت رعایت زی طلبگی در زندگی روحانیان عنوان کرد: موقعیت خانوادگی و داشتن سرمایه دلیل بر این نمی شود که یک روحانی و طلبه با تجمل گرایی زندگی کند.

حجت الاسلام ذبیح در پایان گفت: رعایت اصول اخلاقی، زهد و مردم داری از مسایل مهمی است که روحانیان باید بعد از ملبس شدن مقید به این صفات شوند./۹۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات