۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۵۶۶۶۷
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

مسؤولان با حضور در جلسات قرآنی سبب دلگرمی جوانان و نوجوانان شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقات سراسری قرآن در استان اندیشیده شده است و از تمام مسؤولان استان نیز دعوت صورت گرفته که امیدواریم مسؤولان برای مسابقات قرآنی وقت بگذارند و با حضور در این جلسه قرآنی سبب دلگرمی جوانان و نوجوانان شوند.
هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اوقاف وامور خیریه سه مأموریت در حوزه بقاع متبرکه، موقوفات و قرآن برعهده دارد.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف خراسان جنوبی در حوزه بقاع متبرکه و حوزه قرآنی رتبه نخست را در کشور دارد، گفت: همچنین خراسان جنوبی در حوزه موقوفات نیز جزء سه استان برتر کشور است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه اوقاف به صورت تخصصی بحث های قرآنی را دنبال می کند، افزود: خراسان جنوبی به واسطه تدین و اراده مردم به قرآن همواره رتبه های برتر کشور را داشته است.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: در سال جاری برای نخستین بار متسابقین قرآنی برای شرکت در آزمون هزینه ای را پرداخت می کنند و این موضوع نشان می دهد که این آزمون یک مسابقه معمولی نیست.

وی ادامه داد: پیش از این در مسابقات قرآنی جزیره ای عمل می شد اما با این حرکت تازه ای که صورت گرفته و مشارکت اداره کل اوقاف با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یک حرکت جدید جمع گرا ایجاد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: 6 هزار و 700 نفر از استان برای شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن شرکت کردند که شهرستان نهبندان به نسبت جمعیت رتبه نخست را از لحاظ تعداد افراد ثبت نام شده در سطح استان دارد.

حجت الاسلام هاشمی اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری این مسابقات اندیشیده شده است و از تمام مسؤولان استان نیز دعوت صورت گرفته که امیدواریم مسؤولان برای مسابقات قرآنی وقت بگذارند و با حضور در این جلسه قرآنی سبب دلگرمی جوانان و نوجوانان شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ و تفکر قرآنی در جامعه نهادینه شود و گسترش یابد، افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب در نشست قرآنی چهار ساعت برای قرائت قرآن وقت می گذارند تکلیف را برای سایر مسؤولان روشن می کند و باید تأسی از رهبری داشته باشیم./880/پ203/ب1

ارسال نظرات