۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۵۶۸۳۲
جانشین رییس المصطفی مطرح کرد؛

اهتمام المصطفی به شکوفایی نخبگان و استعدادهای برتر

جانشین ریاست المصطفی اهتمام به شکوفایی نخبگان و استعدادهای برتر را از برنامه های مهم و اساسی جامعه المصطفی برشمرد.
حجت الاسلام مهدوی مهر جانشین ریاست جامعه المصطفی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر، در آیین تقدیر از نخبگان و ممتازان موسسه آموزش عالی علوم انسانی، ضمن تقدیر از خانواده های طلاب و دانش پژوهان ممتاز موسسه آموزش عالی علوم انسانی، خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از موفقیت ممتازان و نخبگان مرهون مدیریت و اهتمام همسران و خانواده های ایشان است و باید از تلاش و همراهی این عزیزان تشکر کرد.

 

وی، جهت دهی درست به فضای نخبگانی را حائز اهمیت دانست و گفت: شکفته شدن یک غنچه نیازمند زمینه سازی و ایجاد شرایط مساعد است و در المصطفی نیز تلاش می شود زمینه شکفتن استعداد طلاب و دانش پژوهان به بهترین شکل فراهم گردد و هرچه امکانات در این مسیر فراهم تر باشد و کار علمی و نظامند صورت پذیرد، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

نماینده جامعه المصطفی در عراق، با اشاره به توجه و تاکید ریاست المصطفی به بحث نخبگان، ابراز داشت: ارزش سرمایه های نخبگانی قابل محاسبه نیست و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا زمینه را برای ارتقای این سرمایه ها فراهم نماییم.

وی با تشکر از مسئولان موسسه علوم انسانی برای بها دادن به نخبگان و ممتازان، به حضور پررنگ ملیت افغانستان در جمع نخبگان المصطفی اشاره کرد و یادآور شد: در زمان حمله امریکا به افغانستان، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بخشی از بیانات خود فرمودند ملت افغانستان نه تنها چیزی از غربی ها کم ندارند؛ بلکه از آنان بسیار پیشتاز تر هم هستند و امروز نیز ما شاهد اثبات فرمایشات معظم له هستیم که طلاب افغانستانی از لحاظ استعداد و هوش در رتبه بالایی قرار دارند.

جانشین ریاست المصطفی نخبگی و شناخته شدن به عنوان استعداد برتر را ابتدای کار یک دانش پژوه دانست و افزود: انسان مستعد و نخبه، باید فروتنی و تواضع بیشتری به درگاه الهی و نزد مردم داشته باشد. شاخه های درخت پرمحصول افتاده تر هستند و اگر درخت فضیلت انسان به بار نشسته باشد، هرگز سرکشی نمی نماید.

وی، غرور و خودبرتر بینی را آفت جدی نخبگان و ممتازان برشمرد و اذعان داشت: نخبگان باید همانند طبیبی در خدمت جامعه و مردم خود باشند. شما به عنوان شخصیت علمی دارای جایگاه نخبگی، باید در خدمت دیگران قرار بگیرید و زمینه رشد و شکوفایی جامعه خود را فراهم آورید.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر، با تاکید بر نیاز افغانستان به استفاده از نخبگان خود، یادآور شد: طلاب افغانستان باید از فرصت حضور در المصطفی برای کسب دانش و تخصص بیشترین بهره برداری را بنمایند زیرا به لطف الهی، حاصل زحمات شما، از بهای گرانقدری در کشورتان برخوردار است. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات