۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۵۸۲۳۶
آیت الله اعرافی:

جامعة المصطفی میراث دار تاریخ هزارساله حوزه های علمیه است

مدیر حوزه های علمیه جامعة المصطفی العالمیه را میراث دار تاریخ بیش از هزارساله حوزه های علمیه دانست و از دانش آموختگان این مرکز خواست به رسالت و مسؤولیت های سنگین خود واقف باشند.
 آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در دومین آیین دانش آموختگی طلاب مجتمع آموزش عالی بنت الهدی که صبح امروز در سالن همایش های این مجتمع برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) با اشاره به اینکه جامعة المصطفی میراث دار تاریخ بیش از هزارساله حوزه های علمیه است، گفت: در عصر نو رسالتی سنگین بر دوش طلاب المصطفی است و راهی که در پیش رو داریم بسیار بزرگ تر و طولانی تر از آن است که تا کنون طی کرده ایم.

رییس جامعة المصطفی با تأکید بر اینکه باید معارف نورانی اهل بیت را به همه عالم برسانیم، اظهار داشت: برای اجرایی سازی این رسالت بزرگ نیازمند عزم های راسخ و‌استوار هستیم.

وی افزود: چشم انداز کسی که در جامعة المصطفی تحصیل می کند باید این باشد که پیام اسلام را به همه نسل امروز و‌ نسل های آینده منتقل کند.

آیت الله اعرافی با بیان این که رسالت رساندن پیام اسلام به جهان یک رسالت فاطمی و آسمانی است، ابراز داشت: ما صاحب عقلانیت و‌ منطق هستیم و بر صلح‌ جهانی تأکید داریم و با این دیدگاه پیام خود را منتقل می کنیم.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: دانش آموختگان نباید پایان دوره تحصیلی خود را پایان راه طلبگی بدانند، بلکه این را باید آغاز راه دانسته و‌ با آرمان گرایی، مطالعات علمی مستمر و اهتمام بر مسائل اخلاقی و‌ معنوی به تبلیغ بپردازند.

وی اضافه کرد: دانش آموختگان در راه تبلیغ در مناطق شان با آسیب ها و مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد و این مسأله نیازمند خودسازی و تقویت بنیه های اخلاقی است.

آیت الله اعرافی بر ضرورت افزایش توانایی های عملی از سوی دانش آموختگان تأکید کرد و گفت: مخزن لبریز از آب زلال بدون شیر آب فایده ای ندارد، بنابراین دانش آموختگان باید بدانند هنر راه انتشار اندیشه است.

رییس جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: دانش آموختگان باید در پایه ریزی حرکت های اجتماعی و فکری خلاق و‌ مبتکر باشند.

وی تصریح‌ کرد: سیاست جامعةالمصطفی بومی سازی و واسپاری مسؤولیت ها به خیل عظیم دانش آموختگان است.

آیت الله اعرافی یادآور شد: دانش آموختگان باید از تفرقه در کار تبلیغی پرهیز کرده و با یکدیگر پیوند خورده و‌ جبهه فرهنگی تشکیل دهند و در عین حال ارتباط خود را با سایر مناطق و کشورها به ویژه قم و‌ مرجعیت حفظ کنند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تأکید بر ضرورت دیدگاه تقریبی داشتن دانش آموختگان ابراز کرد: طلاب جامعة المصطفی هنگام حضور در مناطق خودشان باید همواره وحدت میان شیعه و سنی را تبویت کنند تا دشمن نتواند میان شان رخنه کند.

وی همچنین در ابتدای سخنانش به جایگاه حضرت زهرا(س) اشاره کرد و با بیان این که نام گذاری ائمه معصومین(ع) آینه انعکاس صفات ایشان است، گفت: بیش از 300 گزاره در روایات شیعه و اهل سنت در توصیف جایگاه والای حضرت(س) وارد شده است و هنگامی که نام های نورانی ایشان را کنار این سیصد گزاره توصیفی می گذاریم در می یابیم که نام ایشان بر صفات شان دلالت می کند.

آیت الله اعرافی با بیان این که نام گذاری عام مخصوص بشریت است و انسان ها بر اساس قوه کدگذاری خود بر فرزندان شان نام گذاری می کنند، افزود: الفاظ کدهایی برای معانی است، اما در زندگی عادی بشریت ارتباط نام با صاحب نام غالبا قراردادی بوده و نماد فرهنگ انسان ها است.

رییس جامعة المصطفی با بیان این که نام گذاری معصومین(ع) ریشه عالم ملکوت داشته و به نوعی از سوی خداوند مهندسی شده است، ابراز کرد: نام گذاری اهل بیت(ع) نشانگر هم شخصیت ایشان بوده و هم حاکی از مشخصات زمانه و عصر ایشان است./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات