۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۵۸۳۰۷
رییس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران:

یاد مرگ انسان را به داشتن زندگی زاهدانه سوق می‌دهد

رییس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران با بیان اینکه مرگ حقیقتی اجتناب ناپذری است، گفت: یاد مرگ انسان را به داشتن زندگی زاهدانه سوق می‌دهد.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران و تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، امروز در آغاز درس خارج فقه که در همین حوزه برگزار شد، گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند: خداوند متعال فرشته‌ای دارد که روزانه ندا سر می‌دهد، افرادی متولد کنید برای مردن، فراهم آورید از اموال برای نابود شدن، آباد کنید برای ویران شدن.

وی افزود: مراد حضرت از این کلام آن است که سرانجام بشر در این عالم مرگ است گویی هر انسانی برای مرگ متولد می‌شود و این نشان از قطعی بودن مرگ و اجتناب ناپذیری او دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با بیان اینکه انسان به هر میزان مال و ثروت انباشته کند در نهایت نابود می‌شود، ابراز کرد: انسان به هر میزان مال اندوخته کند هنگام مرگ آن اموال را رها کرده و به دیار آخرت می‌رود بنابراین گویی جمع آوری مقدمه نابودی است.

رییس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران با تاکید بر اینکه مال دنیا در حق کسی وفا نمی‌کند، اظهار داشت: هر چه انسان ثروت انباشته کند نابود می‌شود بنابراین چیزی که نابود شدنی است برای چه باید انسان نسبت به جمع کردن آن حرص و ولع داشته باشد.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه انسان نباید به زندگی که پایانش مرگ، انباشتن ثروتی که نهایتش فقر و ساختنی که سرانجامش ویرانی است، دل ببندد، گفت: انسان اگر چنین محاسبه ‌کند هرگز به دنیا دل نمی‌بندد و ساده زیستی را سرلوحه زندگی دنیوی خود قرار می‌دهد.

وی زهد و ساده زیستی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: زهد در عمر، مال و مسکن بسیار ارزشمند است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات