۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۵۸۴۸۲
آيت الله نمازي:

عمل به قوانین اسلام سبب حل مشکلات جامعه می شود

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: اگر ما به قوانين اسلام در بحث مديريت و سياستمداري عمل كنيم و آن را عملياتي كنيم همه مشكلات حل خواهد شد.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز در چهل و ششمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان كاشان، به ضعف ها و درصد نارضايتي ارباب رجوع از مديران اشاره كرد و گفت: منشا درصد بالايي از نارضايتي مردم و شهروندان از مديران سهل انگاري در كار است.     

وي افزود: يكي از نشانه هاي مومن در آيات و روايات  اين است كه كاري را كه بر عهده هركس گذاشته مي شود به بهترين شكل و بهترين كيفيت انجام دهد، در روايتي پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، خدا رحمت كند كسي كه كاري بر عهده گرفته است به بالاترين درصد ضريب اطمينان و استحكام انجام دهد.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه كارهايي كه انجام مي دهيم ضريب اطمينان كافي و كيفيت لازم را ندارد، يادآور شد: در بحث زلزله اخير در كرمانشاه و برخي از مناطق زلزله خيز بناها و ساحتمانهاي تازه ساز فروريخت و اين در حالي است كه بناهاي قديمي كاشان با آن قدمت تاريخي و با وجود زلزله هاي متوالي نتوانسته خدشه اي بر آن وارد كند و اين امر نشانه دهنده كيفيت كار است.

به گفته وي، در انجام كارهايي كه برعهده داريم سهل انگاري داريم و آن وجدان كاري كه رهبر معظم انقلاب در فرمايشات چند سال خود به آن اشاره كرد ضعيف هستم.

نماينده ولي فقيه در كاشان تصريح كرد: البته در جامعه طبقات و انسانها متفاوت از يكديگر هستند، برخي مديران در حُسن انجام وظايف و كاري كه بر عهده گرفته اند سرسخت هستند ما برخي ديگر ضعيف هستند، عملكرد برخي مديران بيست است، برخي متوسط و برخي ديگر صفراست از اين رو مردم در جمع بندي خود،  عملكرد مسؤولان را ضعف ارزيابي مي‌كنند.

آيت الله نمازي گفت: براي اينكه عملكرد خوبي داشته باشيم بايد دستورات اسلام را اجرا كنيم و هيچ راه حلي ديگر وجود ندارد، چرا كه شيعه در طول تاريخ 1400 در هيچ زماني كار اجرايي نداشته است و حكومت ها در دست حكام ظالم بوده است و شيعه هميشه در حاشيه بوده و سمت حاكمتي نداشته است.

رييس شوراي فرهنگ عمومي كاشان با اشاره به اينكه ما به كارهاي صوري اسلام نما از جمله نماز و روزه عادت كرده ايم اما در سياست و اجرا و مديريت هيچ تجربه اي نداريم، عنوان كرد: ما از نظر مديريتي و تجربه در حد و اندازه مهدكودك هستيم و به همين علت با انبوهي از مشكلات روبرو هستيم.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: اگر ما قوانين اسلام را در بحث مديريت و سياستمداري به همان آيات و رواياتي كه داريم در دانشگاه ها و حوزه ها عمل كنيم و آن را عملياتي كنيم همه مشكلات حل خواهد شد.

آيت الله نمازي تأكيد كرد: به جاي اينكه معطل پروژه ها و خروجي هاي آن باشيم بايد كاري را كه بر عهده گرفته ايم را شروع كنيم و به بهترين شكل و كيفيت آن را به سرانجام برسانيم./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات