۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۵۹۰۱۰
خطیب جمعه ساری:

تفکر اشرافی گری مانع اجرای عدالت اجتماعی در کشور می شود

خطیب جمعه ساری با تأکید براین که وجود تفکر اشرافی گری سدی در برابر اجرای عدالت اجتماعی در کشور است، گفت: در یک نظام دینی مردم و مسؤولان باید در یک سطوح قرار داشته باشند.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یوسف یوسف پور، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی مرکز استان با اشاره به در پیش بودن سال جدید بر ضرورت بررسی نقاط ضعف و قوت کشور در سالی که گذشت تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم در سال جدید مشکلات و ضعف های موجود برطرف شود.

وی با بیان این که نوروز و آغاز فصل بهار فرصتی دوباره برای تحول است، افزود: باید همان طور که در دعای تحویل سال از خداوند متعال تحول درونی را طلب می کنیم در عمل نیز شاهد این تحولات باشیم.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که با آغاز فصل بهار و نو شدن طبیعت باید به دنبال تغییرات اخلاقی، روحی و معنوی برویم، تصریح کرد: تحول درونی، خودسازی و بندگی خدا را باید در درون خود تقویت کنیم.

حجت الاسلام یوسف پور با اشاره به این که در سال جدید باید زندگی خود را در مسیر آموزه های دینی قرار دهیم، خاطرنشان کرد: سعادت و تعالی ما در گرو بهره مندی از ارزش های در زندگی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید از گرایش های مادی در زندگی فاصله بگیریم و اخلاق و معنویت را بیشتر در خود تقویت کنیم، تصریح کرد: باید سال جدید را با بهره گیری از معارف الهی آغاز کنیم.

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به سنت ارزشمند صله رحم در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: از جمله سنت های ارزشمند در این ایام نوروز که بسیار سفارش شده دید و بازدید و سرکشی از بزرگان است.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که عید نوروز با در برداشتن صله رحم، مهربانی به فرو دستان، ازبین رفتن قهر و کینه و نشاط معنوی منافاتی با اسلام و ارزش های دینی ندارد، خاطرنشان کرد: در دین ما نیز بسیار نسبت به صله رحم سفارش شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار روز گذشته نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار بر ضرورت دوری مسؤولان و علما از اشرافی گری تأکید کرد.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که بزرگان و مسؤولان کشور باید در ساده زیستی الگوی مردم باشند، خاطرنشان کرد: اگر مردم ببینند مسؤولان کشور نیز در ساده زیستی همانند آنها هستند به طور اعتماد و اطمینان مردم نسبت به مسؤولان کشور بیشترخ واهد شد.

حجت الاسلام یوسف پور با تأکید براین که وجود تفکر اشرافی گری سدی در برابر اجرای عدالت اجتماعی در کشور است، بیان داشت: در یک نظام دینی مردم و مسؤولان باید در یک سطوح قرار داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود ولایت فقیه را یک نعمت بزرگ برای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به برکت ولایت فقیه به کشوری مقتدر در عرصه جهانی تبدیل شده است.

حجت الاسلام یوسف پور با تأکید براین که به شکرانه این نعمت الهی همواره باید مطیع فرمان‌های ولی فقیه باشیم، افزود: همه توطئه دشمنان در چهار دهه اخیر به سوی ولایت فقیه و رهبری انقلاب بوده که با هوشیاری مردم خنثی شده است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که ملت ایران با اطاعت از رهبری همه توطئه ها و دشمنی ها را خنثی کردند، گفت: امروز نیز رمز رشد و تعالی کشور در گرو تبعیت از رهنمودهای رهبری در مسائل مختلف کشور است./۹۵۰//۲۰۳/خ

ارسال نظرات