۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۵۹۰۱۵
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

مسؤولان با مدیریت بودجه کشور مشکلات اقتصادی مردم را کاهش دهند

نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: از آنجایی که عده‌ای از نظر اقتصادی در تنگنا و مضیقه قرار دارند لازم است مسؤولان به این عده رسیدگی کرده و بودجه‌های کشوری را مدیریت کنند از این‌رو، تغییر رویه مسؤولان ضرورتی است که در عمل‌کرد آنها نمود پیدا می‌کند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، با اشاره به مهم‌ترین سنت مورد توجه در ایام نوروز گفت: ایام نوروز فرصت مناسبی برای صله رحم و ارتباط با خویشاوندان است از این رو، اگر انسان می‌خواهد خیری انجام دهد و نتیجه آن را زود ببیند و دعایش مستجاب شود باید صله ارحام را جدی بگیرد.

وی با اشاره به رخدادهای واقع در سال 96 افزود: متاسفانه ما در این سال شاهد وقایع جانسوز و دلخراشی بودیم که دل مسلمانان و اهل عالم را جریحه‌دار کرده و خانواده‌هایی داغدار و مصیبت‌زده شدند.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین در ادامه با اشاره به حادثه کشتی سانچی ابراز کرد: در این حادثه حدود 33 تن از خدمتگزاران کشور اسلامی ایران به صورت دلخراشی در دریا جان باختند و متاسفانه تنها جنازه سوخته سه تن از این عزیزان به دست آمد این حادثه عمیق‌ترین حادثه‌ای بود که در سال 96 اتفاق افتاد.

وی در ادامه با بیان اینکه زلزله سرپل ذهاب و کرمانشاه هم از جانگدازترین حوادث واقع شده در سال گذشته بود اضافه کرد: زلزله بزرگی که در سرپل ذهاب و کرمانشاه اتفاق افتاد و موجب شد عده زیادی از هموطنان ما جان خود را از دست داده و عده‌ای هم آواره و چادرنشین شوند از حوادث غم‌انگیزی است که هیچ‌گاه از خاطر مردم ایران نخواهد رفت.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج اظهار کرد: در بهمن ماه امسال هواپیمای مسافربری تهران به مقصد یاسوج با 606 خدمه و تعداد زیادی مسافر در برخورد با کوه دنا به دره سقوط کرده و متلاشی شد و تمام سرنشینان آن جان باختند این حادثه هم به نوبه خود بسیار غم‌انگیز و دلخراش بود.

وی با بیان اینکه امسال شاهد مقارن شدن ایام نوروز با مراسم معنوی اعتکاف هستیم گفت: امسال مراسم اعتکاف در ایام نوروز که بهار طبیعت و قرآن نامیده می‌شود برگزار می‌شود برای شرکت در چنین مراسمی باید آمادگی و زمینه لازم را در درون خود ایجاد کنیم تا بتوانیم از معنویت آن بهره‌مند شویم.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز درگذشت پروین اعتصامی تاکید کرد: پروین اعتصامی از شاعران متعهد و تاثیرگزاری است که در حوزه ادبیات و شعر کلاسیک فارسی توانسته است موفقیت‌های زیادی کسب کند بدون شک این بانوی نمونه مانند یک الگو و معلم برای بانوان و دختران عمل کرده است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز حرکت بصیرت افزایی خوبی برای نسل جوان است اظهار کرد: اردوی راهیان نور برای کسانی که به مناطق جنگی نرفته و در زمان دفاع مقدس در صحنه‌ها و میادین حضور نداشته‌اند فرصتی است که از این مناطق دیدن کرده و از رشادت‌ها و دلیری‌ها آگاهی پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به خدمات نیروی انتظامی در ایام نوروز تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروزی که تمام مردم در مسافرت و تفریح به سر می‌برند نیروهای امدادی و انتظامی در آماده‌باش کامل بوده و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند از این‌رو باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

وی در پایان گفت: از آنجایی که عده‌ای از نظر اقتصادی در تنگنا و مضیقه قرار دارند لازم است مسؤولان به این عده رسیدگی کرده و بودجه‌های کشوری را مدیریت کنند از این‌رو، تغییر رویه مسؤولان ضرورتی است که در عملکرد آنها نمود پیدا می‌کند./۸۷۳/۲۰۳خ/

ارسال نظرات