۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۶۰۲۴۲
آیت الله طباطبایی نژاد:

شعار حمایت از کالای ایرانی از سوی مردم و مسؤولان عملی شود

امام جمعه اصفهان با بیان این که حمایت از کالای ایرانی منجر به ایجاد و حفظ استقلال اقتصادی کشور خواهد شد، گفت: شعار حمایت از کالای ایرانی از سوی مردم و مسؤولان باید عملی شود.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اصفهان گفت: فعالیت های هسته ای ایران بعد از برجام هم جریان دارد.

وی در ابتدا با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) افزود: ترک گناه بر انجام اعمال مستحبی اولویت دارد؛ وظایف فردی و اجتماعی برای از جانب دین برای انسان مشخص و معین است ولی عملکرد انسان ها بر اساس مبانی دینی نیست.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که سلامتی روح و جسم انسان در پرهیز کردن است، ادامه داد: گناه برای روح انسان مضر است و لازمه برخورداری از سلامت جسم پرهیز کردن از چیزهایی است که ضررش برای بدن اثبات شده است.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: آمریکا به صورت یک جانبه توسط رییس جمهور وقتش یعنی کارتر با جمهوری اسلامی ایران قطع ارتباط کرد و امام راحل در آن زمان فرمودند، خبر قطع ارتباط را از سوی آمریکایی ها دریافت کردم؛ قطع ارتباط با آمریکا به نفع جمهوری اسلامی ایران تمام شد و تمام تحریم ها عامل اساسی برای پیشرفت ما محسوب می شود؛ ارتباط داشتن ظالم و مظلوم همواره به نفع ظالم تمام می شود؛ قطع ارتباط از سوی آمریکایی ها به معنای قطع امید آن ها از ما است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر از جهات مختلف آنچنان پیشرفت کرده است که با کشورهایی که از زمان انقلاب تاکنون مزدور آمریکا بوده اند به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست؛ کشورهای مزدور آمریکا با دادن پول نفت و خریداری اسلحه به اقتصاد آمریکا رونق می بخشند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم در مشهد مقدس اظهار کرد: رهبری معظم با سخنرانی جامعی که داشتند به مردم کشور امید دادند و فرمودند جمهوری اسلامی در ریلی که از ابتدا برایش معین شده بود در حال حرکت است؛ برخورداری از استقلال و آزادی معقول و اثر همیشگی مردم در صحنه از شعارهای انقلاب ایران است که همواره وجود داشته است.

استاد اخلاق حوزه علمیه توضیح داد: آزادی از دیدگاه غربی ها آزادی های جنسی است که منجر به فساد و فحشا می شود ولی آزادی در جمهوری اسلامی ایران به آزادی بیان و آزادی فکر تأکید دارد؛ آزادی در محدوده قانون و شریعت به طور کامل در کشور جریان دارد.

وی با بیان این که حمایت از کالای ایرانی منجر به ایجاد و حفظ استقلال اقتصادی کشور خواهد شد، ابراز کرد: شعار حمایت از کالای ایرانی از سوی مردم و مسؤولان باید عملی شود و تولید کنندگان نیز کیفیت تولیداتشان را با استانداردها تطابق دهند؛ لازم است مسؤولان افزون بر حمایت از تولید کنندگان داخلی از ورود کالای قاچاق و واردات بی رویه جلوگیری کنند. 

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: روز بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته ای نامگذاری شده است چرا که در سال 85 مهندسان غنی سازی اورانیوم را به طور کامل انجام دادند و شورای انقلاب فرهنگی به خاطر تشکر از این مهندسان عزیز این روز را روز ملی فناوری هسته ای نامید؛ فعالیت های هسته هنوز جریان دارد و اگر از بسیاری از کشورهای پیشرفته در این زمینه جلوتر نباشیم قطعاٌ عقب تر نیستیم البته این پیشرفت ها به معنای ساختن بمب هسته ای نیست./867/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات