۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۶۰۹۵۶
رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان:

شعار سال فرصتی برای تبیین مبانی اقتصاد اسلامی است

حجت الاسلام شفیعی شعار سال جدید را فرصتی برای حوزویان و دانشگاهیان دانست تا مبانی اقتصاد اسلامی و حمایت از کالای ایرانی را تبیین و به گفتمان عمومی تبدیل کنند.
نشست صمیمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با اصحاب رسانه 
نشست صمیمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با اصحاب رسانه 
نشست صمیمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با اصحاب رسانه 
نشست صمیمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با اصحاب رسانه 
نشست صمیمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با اصحاب رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، عصر امروز در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه که در سالن جلسات نهاد رهبری برگزار شد، با اشاره به شهید مدافع حرم سید عمار موسوی که در بمباران اخیر پایگاه هوایی تیفور حمص از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، اظهار داشت: امروزه عرصه رویارویی با کفر جهانی و صهیونیسم بر همگان آشکار شده و شهادت آن بزرگوار سند قطعی بر درستی حرکت ما است.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه شهید موسوی از جوانان غیور عرب خوزستان بود، ابراز داشت: خوزستان پیشتاز در دفاع از حرم و آن شهید، ۶۹ شهید مدافع حرم از استانمان است، به واقع شهدای مدافع حرم نماد وحدت استان و پاسخ به کسانی هستند که دامن زدن به اختلافات قومی و تفرقه را پیگیر می شوند.

این مقام مسؤول بیان داشت: انقلاب اسلامی شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» را مطرح کرد و آن هم زمانی که دنیا به دو بلوک شرق و غرب تبدیل شده بود؛ برای چنین شعاری هزینه ها دادیم اما مدعیان آزادیخواهی تاب چنین شعاری را برنیاورده و انواع تحریم ها از جمله دارویی را اعمال کردند.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی با سایر کشورها تعامل داشته اما بر آنها تکیه نمی کند، خاطرنشان کرد: استقلال نخستین کلمه از نخستین شعار ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی است؛ بنابراین ما در زمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استقلال پیدا کردیم که در زمینه اقتصاد نیز چنین امری باید حاصل شود.

وی با بیان اینکه در زمینه استقلال اقتصادی باید از کالای ایرانی حمایت شود، اضافه کرد: نخبگان و گروه های مرجع بحث حمایت از کالای ایرانی را در جامعه نهادینه کنند؛ چرا که ضامن تداوم چنین فرهنگی خواهند بود؛ از سوی دیگر نائب امام زمان(عج) حمایت از کالای ایرانی را خواستار است که از دید شرعی تکلیف حساب می شود.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان تولید کالای باکیفیت از سوی تولید کنندگان و استفاده مسؤولان دولتی از محصولات داخلی را خواستار شد و گفت: شعار سال فرصتی برای حوزویان و دانشگاهیان است تا مبانی اقتصاد اسلامی و حمایت از کالای ایرانی را تبیین و به گفتمان عمومی تبدیل کنند.

این مقام مسؤول افزود: اثبات ناکارآمدی نظام دینی آرمان نظام سلطه برای نابودی انقلاب اسلامی است و در این باره دهه ۷۰ و ۸۰ را مدنظر قرار داده است.

حجت الاسلام شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با معضلات و مشکلات خوزستان تصریح کرد: خوزستان جدا از ایران نیست و دفاع از منافع استان نباید در نگاه به سایر استان ها همراه با کینه و بُغض باشد البته مسؤولان محلی در انعکاس نابسامانی ها و مشکلات درنگ نداشته باشند./۹۴۵۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات