۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۵۶۲۱۲۰
آیت الله طبرسی:

معاشرت های مجازی، کانون گرم خانواده را به فضای سرد و بی روح تبدیل کرده است

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به رشد قارچ گونه فضای مجازی در کشور، گفت: متأسفانه امروز فضای مجازی به محل تحرک دشمنان دین و انقلاب تبدیل شده است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فضای مجازی استان با اشاره به رشد قارچ گونه فضای مجازی در کشور گفت: متأسفانه امروز فضای مجازی به محلی تحرک دشمنان دین و انقلاب تبدیل شده است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با تأکید بر مدیریت صحیح فضای مجازی افزود: مدیریت بر روی فضای مجازی باید به گونه ای باشد که دشمنان نتوانند به راحتی علیه امنیت ملی ما اقدام کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دسترسی آسان فضای مجازی در کشور، خاطرنشان کرد: متأسفانه این دسترسی به گونه ای است که افراد کم سن و سال به راحتی به این فضا دسترسی دارند.

آیت الله طبرسی با بیان این که متأسفانه آسیب های فضای مجازی بسیار بیشتر از محاسن آن بوده است، تصریح کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مراکز رسمی، فضای مجازی بستری را برای گسترش برخی آسیب های اجتماعی و فرهنگی را در جامعه ما فراهم کرده است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که نباید بگذاریم فضای مجازی به روابط اجتماعی و خانوادگی آسیب وارد کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه فضای مجازی کانون گرم خانواده های ایرانی را به یک فضای سرد و بی روح تبدیل کرده اند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که فضای مجازی موجب ایجاد فاصله میان خانواده ها شده است، تصریح کرد: نباید بگذاریم آثار ارزشمند صله رحم با گسترش بی رویه فضای مجازی به معاشرت های مجازی تبدیل شود.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که متأسفانه عده ای بدون در نظر گرفتن این مسائل با قاطعیت از فضای مجازی حمایت می کنند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که خسارت های جبران ناپذیری که همین فضای مجازی به جامعه ایرانی وارد کرده بسیار بیشتر از محاسن و مزایای آن است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز دشمنان و معاندان با ابزارهای مجازی به جنگ با ملت ایران اسلامی آمده اند، گفت: در گذشته برای جنگ از ماشین آلات و ابزار جنگی سخت افزاری استفاده می کردند که امروز این ابزار آلات جای خود را به فضای مجازی و ماهواره داده است.

امام جمعه ساری با بیان این که تلاش دشمن در گسترش فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای تغییر هویت دینی مردم به ویژه نسل جوان است، تصریح کرد: امروز دشمن با ابزار تکنولوژی نظیر فضای مجازی افکار، عقاید و ایمان مردم را هدف قرار داده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که در چنین شرایطی باید آسیب ها را شناخت و در جهت مقابله با آن تلاش کرد، گفت: کسانی که دغدغه دین و انقلاب دارند باید با قاطعیت وارد میدان مبارزه با دشمن شوند و از اسلام و انقلاب دفاع کنند.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز فضای مجازی میدان جنگ و مبارزه با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: باید به عنوان سربازان انقلاب و ولادت در برابر دشمن تا دندان مسلح بیاستیم و از انقلاب دفاع و حراست کنیم.

وی با بیان این که باید با فضای مجازی و آسیب های آن به خوبی آشنا شویم تا بتوانیم توطئه دشمن را خنثی کنیم، افزود: امروز برای مقابله با توطئه های دشمنان در چنین عرصه هایی نیازمند تشکیل یک قرارگاه فرهنگی هستیم.

امام جمعه ساری با تأکید براین که برنامه های فرهنگی در جامعه باید مستمر و هدفمند باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در بسیاری مواقع برنامه های فرهنگی مقطعی هستند و تداوم ندارند و همین مسأله ممکن است آسیب زا باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تبیین آسیب های فضای مجازی برای گروه های هدف جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروز خانواده های ایرانی با آسیب های خطرناک فضای مجازی به خوبی آشنایی ندارند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات