۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۵۶۲۱۷۱
آیت الله سیدان:

بسیاری از بدبختی ها و گرفتاری های انسان به دلیل بدگفتاری است

آیت الله سیدان با اشاره به این که برای حفاظت از آفات زبان باید در گفتار مواظبت کرد، گفت: براساس سخنان اهل بیت(ع) به این موضوع سفارش شده است که سخن باید سنجیده باشد که در غیر این صورت سکوت از سخن گفتن بهتر است.
 آیت الله سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا در مشهد، آیت الله سیدان، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در نشست هفتگی شرح خطبه متقین نهج البلاغه و بیان فضائل حضرت زهرا(س) گفت: از نشانه های متقین این است که سخن آنها حق است.

وی با بیان اینکه افراد متقی، راستگو هستند، بیان داشت: در واقع یک فرد متقی در ارتباط با گفتار خود دقیق است و اینگونه نیست که هر چه به ذهن بیاید و هر چه بر زبان آمد، بدون دقت بیان کند چرا که متقین سخنان آنان دقیق است.

این مدرس درس خارج با اشاره به این مطلب که برای حفاظت از آفات زبان باید در گفتار مواظبت کرد، اظهار داشت: در واقع براساس سخنان اهل بیت(ع) به این موضوع سفارش شده است که سخن باید سنجیده باشد که در غیر این صورت سکوت از سخن گفتن بهتر است چرا که بسیاری از بدبختی ها و گرفتاری های انسان ناشی از همین بدگفتاری است.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به آیات 4 و 5 سوره روم گفت: حضرت زهرا(س) وقتی خلق شد در خلقت ایشان به اسم فاطمه حورا انسیه با هم تأکید شده است و اینگونه نیست که حضرت فاطمه(س) فقط انسیه باشد و از طرفی مقام حضرت زهرا(س) قابل توصیف نیست.

آیت الله سیدان ادامه داد: حضرت فاطمه (س) شخصیتی است که از نظر معنوی خلقت نوری دارد چرا که در عالم نور وجود داشته است و جزء ارکان خلقت حضرت زهرا(س) این موضوع است که از عرق جبرئیل و آنچه که در ارتباط با این فرشته است خلق شده است./934/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات