۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۶۲۸۰۹
مدیر بنیاد مهدویت خراسان رضوی:

اجتماع بزرگ منتظران موعود در میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود

مدیر بنیاد مهدویت خراسان رضوی با اشاره به برگزاری اجتماع عظیم منتظران موعود در بیش از ۱۰۰ شهر کشور، گفت: این اجتماع در مشهد در میدان شهدا برگزار می‌شود.
حجت الاسلام موسوی نسب 
مدیر بنیاد مهدویت خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌ سید جعفر موسوی نسب مدیر بنیاد مهدویت خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری گفت: رسالت ما برای معرفی امام زمان (عج) عصاره خلقت انبیای الهی و امامان بسیار سنگین و مهم است.

وی افزود: دشمن با تمام توان در قبال این مطلب موضع گرفته و وظیفه دانشگاهیان طلاب نخبگان و رسانه‌ها ایجاب می‌کند تا با برنامه‌ریزی خاص در مقابل آنان بایستند. باید انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) را به‌عنوان الگو در جامعه آرمان‌شهر معرفی کنند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان در ادامه اظهار کرد: اعزام 100 مبلغ که دوره‌های مهدویت را فراگرفته به هیئات مساجد دانشگاه‌ها مدارس و ترویج مهدویت ناب ازجمله برنامه‌هاست. حدود یک هزار مراسم و سخنرانی در این ایام برگزار می‌شود.

وی سپس به شرح نحوه آموزش مبلغان مهدویت پرداخت و اظهار کرد: تعداد 100 مبلغ حدود 200 ساعت دوره مهدویت را گذرانده که تعداد 40 نفر از آنان از طلاب جامعه المصطفی العالمیه هستند و برای تبلیغ مهدویت به کشورهای همسایه اعزام شدند.

رییس بنیاد مهدویت خاطرنشان کرد: در کنار جشن‌ها تعداد 500 نمایشگاه محصولات فرهنگی برگزار می‌شود. در برنامه جشن‌ها بحث شعور مهدویت مطرح که این مباحث بعد از نیمه شعبان آغاز و تا ماه رمضان ادامه دارد. تعداد 50 هزار بسته فرهنگی رایگان در همین ایام به مناطق محروم ارسال می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی نسب همچنین گفت: مراسم احیا نیمه شعبان جایگاه ویژه‌ای در روایات اسلامی داشته که قرائت زیارت امام حسین (ع) همراه با دعا و ادعیه در مکان‌های مختلف مذهبی برگزار می‌شود. با هماهنگی آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد و سایر نهادها مراسم خاصی در سطح شهر مشهد اجرا می‌گردد.

وی افزود: اجتماع عظیم منتظران موعود در نیمه شعبان در ساعت هشت صبح در میدان شهدا برگزار می‌شود و سپس اجتماع‌کنندگان به‌سوی حرم مطهر رضوی رفته و نماز ظهر و عصر را در حرم اقامه می‌کنند. این اجتماع هم‌زمان در بیش از 100 شهر داخل و 10 شهر خارج از کشور برگزار می‌شود.

عضو اتاق تبلیغ خراسان خاطرنشان کرد: تعداد 28 هزار برچسب برای خودروها تهیه‌شده است که در این ایام توزیع می‌شود. همچنین بنیاد مهدویت در 31 استان کشور نمایندگی دارد که با کمک نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه استان‌ها و شهرستان‌ها جشن‌های میلاد باسعادت حضرت ولی عصر (عج) در سراسر کشور برگزار می‌شود./934۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات