۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۶۲۸۲۰
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

زیارت قبور ائمه اطهار، فضایی برای توسعه روابط اجتماعی و ایجاد وحدت مسلمانان

بختیاری گفت: گردشگری مذهبی و زیارت قبور مطهر ائمه اطهار(ع) فضایی ناب و منحصر به فرد برای توسعه روابط اجتماعی و ایجاد وحدت هرچه بیشتر بین امت های مسلمان است و وظیفه مسئولان و متولیان این عرصه خطیر و مهم، ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه فرهنگ زیارت است.
سید مرتضی بختیاری

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سید مرتضی بختیاری، قائم مقام توليت آستان قدس رضوی اظهار کرد: محبت، اخلاص، عشق و ارادت مثال زدنی زائران پاکستانی به ساحت قدسی امام رضا(ع) را از نزدیک در اماکن متبرکه رضوی شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: امنیت، سلامت و افزایش سطح خدمات رفاهی به زائران پاکستانی که کیلومترها رنج سفر را تحمل می‌کنند تا به پابوسی مضجع شریف حضرت رضا(ع) مشرف شوند از موضوعات بسیار مهم و مورد تاکید تولیت آستان قدس رضوی است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: به همین منظور با برنامه ریزی صورت گرفته در حال احداث مجتمع میان راهی در مرز میرجاوه برای اقامت کوتاه مدت این زائران عزیز هستیم.

وی با اشاره به روابط و تعاملات دیرینه و عمیق جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در طی قرنها اظهار کرد: این ارتباطات در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بستری مناسب برای ایجاد هم افزایی و اعتلای هر چه بیشتر کشورهای اسلامی است.

وی گفت: گردشگری مذهبی و زیارت قبور مطهر ائمه اطهار(ع) فضایی ناب و منحصر به فرد برای توسعه روابط اجتماعی و ایجاد وحدت هرچه بیشتر بین امت های مسلمان است و وظیفه مسئولان و متولیان این عرصه خطیر و مهم، ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه فرهنگ زیارت است زیرا اکثریت برادران اهل سنت ما دلداده و ارادتمند خاندان اهل بیت(ع) هستند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع قاریان قرآن اذعان کرد: معظم له در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم اتحاد امت اسلامی به تبیین نتایج درخشان عمل به تعالیم ناب قرآن کریم پرداختند و اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و فرق مختلف اسلامی را توطئه استکبار جهانی و دشمنان دانسته و نسبت به انفجار بمب های ضد وحدت در کشورهای مختلف هشدار دادند.

بختیاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدار اخیر خود با فرمانده کل ارتش پاکستان اذعان کرد: امیدواریم با قول مساعدی که ژنرال قمر جاوید باجواه برای افزایش ضریب امنیت زائران عزیز پاکستانی دادند و با اقداماتی که از سوی سازمان توسعه توریسم پاکستان صورت خواهد گرفت شاهد افزایش روزافزون تشرف زائران از کشور همسایه مان پاکستان باشیم.

وي تصريح كرد: در حرم مطهر امام رضا(ع) رواق مبارکه کوثر برای زائران عزيز پاكستاني اختصاص یافته و به زبان اردو در تمام طول سال، برنامه هاي متنوع فرهنگي و تبليغي برگزار مي شود.

مدیرعامل سازمان توسعه توریسم پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از تشرف به بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) اظهار کرد: توافقات خوبی برای افزایش خطوط هوایی و تکمیل ریل راه آهن از پاکستان تا تفتان صورت گرفته که پس از بازگشت به کشورم با جدیت دنبال خواهم کرد.

عبدالغفور خان كه بسيار تحت تاثير فضاي معنوي حرم مطهر قرار گرفته بود و در طول اين ديدار بارها چشمانش اشك آلود شد، اظهار کرد: اکثریت مردم مسلمان پاکستان عاشق و دلداده امام رضا(ع) هستند و تمام تلاشمان را برای افزایش سطح امنیت و رفاه زائران معطوف می کنیم./934/د103/ب1

ارسال نظرات