۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۶۴۲۴۳

سمینار «روزه و سلامت» در تبریز برگزار شد

سمینار «روزه و سلامت» به همت مرکز توسعه پژوهش‌های بین رشته‎ای علوم سلامت و معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام خیری مسؤول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سمینار «روزه و سلامت» به همت مرکز توسعه پژوهش‌های بین رشتهای علوم سلامت و معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، در تالار شهید شایانمهر دانشکده پزشکی برگزار شد.

حجتالاسلام یوسف خیری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این سمینار با تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران و حامیان برگزاری، با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و نیاز جامعه به آگاهی از مسایل روزه داری و پزشکی اظهار داشت: این سمینار یک روزه به دنبال واکاوی رابطه این فریضه الهی با سلامت بدن است.

وی افزود: ۱۲ سخنران مهم به این سمینار دعوت شدند و در پایان نیز میزگرد پرسش و پاسخ خواهیم داشت، این سمینار برای اولین بار و در سطح استانی برگزار شد و برنامهریزیها در راستای برگزاری آن در سطح شمال غرب و کلان منطقه دو آمایش کشوری است، این سمینار با هدف تبیین علمی احکام و آموزههای دینی روزهداری برگزار میشود.

حجت الاسلام خیری با بیان این‌که سخنرانی پزشکان متخصص و علمای محقق عضو هیأت علمی دانشگاه از مهم‌ترین بخش‌های سمینار بوده است، خاطرنشان کرد: در دین اسلام احکام تابع مصالحی هستند؛ که اگر شرع چیزی را حرام کرده حتما مفسده ای دارد و اگر نسبت به مسأله‌ای سفارش داشته؛ حتما مصلحتی دارد.

رییس سمینار روزه و سلامت افزود: اگر دین مبین اسلام به روزه داری دستور داده؛ حتما مصالحی داشته که ممکن است به برخی از این مصالح دسترسی پیدا کنیم، ولی ممکن است برخی ها را نتوانیم کشف کنیم. پیامبر اعظم(ص) فرمودند؛ «صوموا تَصِحوا » یعنی روزه بگیرید تا تندرست باشید.

حجت الاسلام خیری هدف از برگزاری نخستین سمینار روزه و سلامت را بررسی اثرات روزهداری بر بهبود بیماریهایی مانند مشکلات گوارشی، سلامت کلیه و بیماریهای عفونی عنوان کرد و افزود: مخاطبان این همایش، اعضای هیأت علمی، دانشجویان، همکاران و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات