۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۴۴۷۱
تولیت حوزه علمیه آیت الله مجتهدی:

وظیفه حوزه علمیه تقویت و حفظ حکومت اسلامی است

تولیت حوزه علمیه آیت الله مجتهدی گفت: وظیفه حوزه علمیه، علما و روحانیان این است که در جهت تقویت و حفظ اسلام و حکومت اسلامی از هیچ کاری دریغ نکرده و تمام قوای خود را به کار بگیرند.
آیت الله حبیبی

آیت الله محسن حبیبی تولیت حوزه علمیه آیت الله مجتهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره آسیب‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با توجه به وضعیت جامعه امروز که متوجه طلاب است، گفت: مهمترین آسیب جامعه امروز، فرهنگ حاکم بر آن است، وقتی فرهنگ جامعه تغییر کند، آسیب پذیری تمام اقشار آن از جمله طلاب کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که در جامعه امروز طلاب نیازمند آموزش چه مهارت‌هایی هستند، ابراز داشت: قهراً در جریانی که قرار گرفته‌ایم باید جنبه های علمی و صدقِ عملی خود را بسیار تقویت کنیم.

تولیت حوزه علمیه آیت الله مجتهدی درباره اصول وظایف حوزه و علمای دین در قبال نظام و جامعه اسلامی، اظهار داشت: وظیفه همه حوزه ها، علما و روحانیان این است که در جهت تقویت و حفظ اسلام و حکومت اسلامی از هیچ کاری دریغ نکرده و تمام قوای خود را به کار بگیرند.

لازم به ذکر است: آیت الله شیخ محسن حبیبی درسال 1317 درخانواده ای مذهبی درتهران دیده به جهان گشود و پس از اتمام دوره متوسطه وارد حوزه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی شده تا پایان سطح دروس حوزه در این مدرسه به تحصیل مشغول شد. سپس برای ادامه تحصیلات وشرکت در دروس خارج فقه و اصول از محضر اساتید معزز و آیات عظام:  خوانساری، فلسفی، میرزاآقای شیرازی، سیدهاشم حسینی تهرانی، سیدمحمدضیاءآبادی و... بهره جست؛ با پایان تحصیلات به تهران بازگشته و در مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی و مدرسه عالی شهید مطهری به تدریس و تربیت طلاب علوم دینی مشغول شدند و تا امروز به این فعالیت ارزشمند مشغول میباشند. پس از ارتحال آیت الله مجتهدی تهرانی، حاج آقاحبیبی به جانشینی ایشان به عنوان مسؤول مدرسه علمیه مجتهدی مشغول فعالیت می باشند.

فعالیت استاد در دانشگاه نیز با بازگشایی دانشگاه ها -بعد ازانقلاب فرهنگی- دردانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه علم وصنعت ایران شروع شده وتاکنون ادامه دارد. ایشان درابتدا به عنوان مدرس به صورت مقطعی وارد دانشگاه علم و صنعت ایران شدند و علی رقم مشاغل زیادی که در مسجد، مدرسه، مراکز مذهبی و سیاسی و... داشتند درسنگر دانشگاه نیز فعال بودند وبه همکاری با نهاد نمایندگی رهبری و نیز گروه فرهنگ ومعارف اسلامی مشغول بودند و که این خدمات تا امروز ادامه دارد.

درعرصه فعالیت انقلابی نیز حاج آقای حبیبی از فعالین موثر درعرصه انقلاب بودند که درمسجد المهدی واقع در مجیدیه جنوبی تهران بارها مورد تهدید مزدوران شاه واقع شدند. بعد از انقلاب نیز ایشان بارها مورد ترور عناصر کوردل منافق قرارگرفتند، ولی به خواست خداوند متعال آسیبی به ایشان نرسید، تا به عنوان یک نیروی ارزشمند درخدمت نظام، اسلام و انقلاب باشند./۹۶۹/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات