۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۶۴۸۲۷
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

نخستین اولویت تبلیغی در ماه رمضان دعوت به تقوای الهی است

نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: نخستین اولویت تبلیغی مبلغان در ماه مبارک رمضان دعوت به تقوای الهی است این دعوت برای مردم نباید به صورت کلیشه‌ای و عادتی باشد بلکه باید به صورت حقیقی بوده و در عمل نورانیت آن معلوم و مشخص شود.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در اجلاسیه شهدای روحانی و مداح قزوین که با حضور ائمه جمعه و جماعات در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، با اشاره به جایگاه خطیر و ارزشمند روحانیت گفت: روحانیت پرچمداران میدان تبلیغ دین و رسالت انبیا و اولیای الهی است از این رو، شهدای روحانیت دارای درجه بالایی از تقوای الهی بودند.

وی افزود: انسان هر قدر که بیشتر خداوند متعال را عبادت و بندگی کند به تقوا می‌رسد، هنگامی که تقوای شخص جدی و محکم شود انسان به کرامت می‌رسد بنابراین انسانی که وارد بهشت می‌شود در اوج کرامت انسانی است.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین با اشاره به اولویت‌های تبلیغی مبلغان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: نخستین اولویت دعوت به تقوای الهی است این دعوت برای مردم نباید به صورت کلیشه‌ای و عادتی باشد بلکه باید به صورت حقیقی بوده و در عمل نورانیت آن معلوم و مشخص شود.

وی با بیان اینکه عالم در درجه نخست باید خود مزین به تقوا و آموزه‌های دینی باشد اضافه کرد: اگر عالمی می‌خواهد دیگران را به سوی توحید و خداشناسی دعوت کند باید در درجه نخست خود عالم به گفتارش بوده تا دیگران دنباله‌رو او باشند دلیل آنکه اولویت نخست دعوت به تقوا است به این خاطر است که فلسفه ماه مبارک رمضان تحصیل تقوا و رسیدن به کمال است.

این استاد تفسیر ریشه تمام گرفتاری ها را در فقدان تقوای الهی دانست و خاطرنشان کرد: امروز در تمامی جوامع علت تمام گرفتاری‌ها در عرصه اقتصاد، سیاست و فرهنگ به دلیل فقدان تقوای الهی است انسان تنها به برکت تقوا می‌تواند به پیروزی و موفقیت دست یافته و ذلت و خواری را بر دشمن تحمیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) پیرامون ارزش و اهمیت تقوا تصریح کرد: تقوا یک درجه از ایمان بالاتر است انسان هنگامی که مومن شود لیاقت رسیدن به تقوا را پیدا می‌کند از این رو، انسان باید همواره در تحصیل تقوا و یقین بکوشد و آن را در خود افزایش داده و به دیگران هم القا کند.

وی در پایان گفت: اولویت دیگر تبلیغ در ماه مبارک رمضان توجه به قرآن کریم است خداوند متعال می‌فرماید «ما قرآن را در ماه مبارک رمضان نازل کردیم»، «این قرآن هدایتی روشن و بینه‌ای آشکار برای مردم است» از این رو، خداوند متعال در ماه مبارک رمضان سفره برکت قرآن را پهن کرده است بنابرابن باید آن را جدی گرفته و کم نشماریم./۸۷۳/پ203/ب1

ارسال نظرات