ضرورت محتوابخشی به منبرهای تبلیغی در ماه مبارک رمضان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مبلغان طرح هجرت استان در ساری با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصتی مناسب برای برنامه های تبلیغی دانست و گفت: مبلغان دینی نباید از این فرصت تبلیغی غافل شوند.
وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان دل ها و قلوب مردم به ویژه نسل جوان برای بهره گیری از ارزش های معنوی کاملاً آماده است، افزود: این هنر مبلغان دینی است که با ظرفت های تبلیغی خود از این فرصت مناسب نهایت بهره مندی را انجام دهند.
استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت محتوا بخشی به فعالیت های تبلیغی روحانیان در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و بیان داشت: مبلغان دینی سعی کنند از مطالب مستدل و قابل استناد در منابر و خطابه های خود استفاده کنند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مبلغان در منابر و خطابه های ماه مبارک نباید تنها به بیان مسائل دینی و اعتقادی اکتفا کنند، خاطرنشان کرد: باید در کنار بیان این مسائل به مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز توجه شود.
حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که در شرایط امروز هجمه های سیاسی انقلاب و نظام اسلامی را تهدید می کند، تصریح کرد: مبلغان دینی باید در ماه مبارک رمضان ضمن بیان احکام و عقاید دینی به تبیین دستاوردهای انقلاب و توطئه های دشمنان علیه این نظام دینی برای مردم سخن بگویند.
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آگاهی بخشی به جامعه در کنار هدایت و راهنمایی مردم همواره مهم ترین وظیفه علما و روحانیان بوده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز روحانیت به عنوان پرچم دار و سفیر هدایت جامعه باید از ظرفیت های موجود به منظور بیان احکام و همچنین آسیب های فرهنگی و اجتماعی بهره گیرد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی از بیان مطالب ثقیل و غیر قابل فهم در منابر به شدت خودداری کنند، تصریح کرد: مباحث تبلیغی در منبرهای روحانیان باید سهل و قابل فهم باشد.
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه بعضی منبرهای مبلغان موجب خستگی و بی حوصلگی مخاطب می شود، خاطرنشان کرد: یک مبلغ در نخستین گام در فعالیت های تبلیغی خود با مخاطب شناس باشد و مطالب خود را متناسب با مخاطب خود بیان کند.
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه امروز پذیرش مطالب سنگین و طولانی را ندارد، افزود: مطالب تبلیغی در ماه مبارک رمضان باید گزیده و دارای محتوای مناسب تبلیغی باشد تا اثرگذاری مطلوب داشته باشد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی بر ضرورت تبیین شعار سال در برنامه های تبلیغی ماه مبارک رمضان از سوی مبلغان دینی تأکید کرد.
حجت الاسلام صادقی با بیان این که مبلغان آثار و برکات حمایت از تولید داخلی را به شیوه ای کاربردی برای مردم تبیین و تشریح کنند، بیان داشت: اثرگذاری یک ماه تبلیغ در ماه مبارک رمضان چندین برابر زمان های دیگر است که باید مورد توجه قرار گیرد.
استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت تقویت ارتباط با نسل جوان همزمان با ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: تعامل و ارتباط چهره به چهره مبلغان با جوانان می تواند بستری را برای بیان مناسب تر مباحث اعتقادی برای جوانان فراهم کند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، ماه مبارک رمضان را ماه تفکر و تدبر در قرآن دانست و با بیان این که مبلغان دینی برنامه های قرآنی را در ماه ضیافت الهی بیشتر مورد توجه قرار دهند، افزود: در ماه مبارک رمضان به عنون ماه احیای قرآن باید از این کتاب انسان ساز جهت خودسازی و کسب معرف دینی بهره گیریم./۹۵۰/پ203/ب1