۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۶۵۳۱۵
استاد حوزه علمیه:

فلسفه تمام عبادات، قرب به خدا است

استاد حوزه علمیه گفت: فلسفه تمام عبادات نزدیک شدن انسان به خداست؛ کسی که به خدا نزدیک شد هر لحظه منتظر دعوت خدا خواهد بود.
حجت الاسلام عبدوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی عبدوس درباره قرب به خداوند، گفت: فلسفه تمام عبادات، تقرب و نزدیک شدن به خداست. خدا همواره به انسان نزدیک است و از او دور نیست.

وی افزود: خداوند در آیات متعدد در قرآن کریم درباره نزدیک بودن خود به انسان‌ها مثال زده است تا ما بدانیم و متوجه باشیم که تا آخرین لحظه زندگی خداوند با ماست.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: بنابر آیات و احادیث متعدد، خداوند متعال از ما خواسته تا او را همواره به احوال خود آگاه و ناظر ببینیم زیرا ریشه تمام مفاسد، انحرافات و گناهان دوری از خداست.

وی اظهار داشت: آدمی وقتی از خداوند فاصله گرفت به هر کار خلافی دست می‌زند زیرا از خدا ترس و واهمه ای ندارد و از محاسبه عمل خود در قیامت نزد خداوند غافل است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند خداوند متعال در شب معراج به پیامبر اکرم(ص) توصیه ها و سفارشاتی داشت از جمله آنها این بود که فرمود از من بخواه تا تو را راهنمایی به کارهایی کنم که با انجام آنها به من نزدیک شوی.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند اصلاح بین الناس ثواب شب قدر را دارد و سبب نزدیکی انسان به خداوند می‌شود، گفت: معصومین در مناجات‌های خود همواره از خداوند متعال قرابت و نزدیکی به خدا را خواسته‌اند.

استاد حوزه علمیه گفت: قرب و نزدیکی به خدا، منظور نزدیکی مکانی نیست بلکه بنا به تفسیر آیت الله جوادی آملی خداوند با علم و قدرت خود به ما نزدیک است و هیچ کاری از او پوشیده نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نماز، عشق بازی با خداست. کسی که به خدا نزدیک شد هر لحظه منتظر اذان و دعوت خدا خواهد بود در غیر این صورت از اخلاق خوب، حجاب، زکات، خمس و سایر دستورات الهی فراری خواهد بود./۹۶۹/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات