۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۶۵۳۵۵
رییس بنیاد فارس المومنین تشریح کرد؛

ثواب افطاری دادن به مؤمنان

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: افطاری دادن یکی از مستحبات فراموش شده ماه مبارک رمضان به بهانه‌های کوچک بودن خانه و جور نبودن وضع مالی است؛ شاید به این دلیل است که ما اصل عمل را درک نکردیم.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین در مراسمی که شامگاه گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، درباره رحمت الهی در ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از ویژگی های ماه مبارک رمضان، رحمت خداوند متعال در این ماه است.

وی با بیان اینکه آخرت ما در گرو عمل و زحمت ماست، ابرز داشت: امام صادق(ع) از باب انذار می‌فرمایند اگر مردم می‌دیدند که اعمال آنها نزد خداوند چطور نامقبول است فکر می‌کردند که خداوند بنا ندارد که اصلا عملی را قبول کند و روایت است هر شخصی در روز قیامت حتی اگر عمل هفتاد پیامبر در نامه عملش باشد باز برای خود کم می‌بیند.

حجت الاسلام علوی تهرانی اظهار داشت: در مقابل، امام باقر(ع) از باب بشارت می‌فرمایند اگر خداوند از میان اعمال، فقط یکی را قبول کند هرگز بنده را عذاب نمی‌کند.

وی در ادامه با اشاره به زهد امام علی(ع) گفت: امام علی(ع) در زمان خود انسان متمولی بود زیرا در چندین رشته اقتصادی به صورت تخصصی مشغول به کار بود اما به خاطر تربیت، تهذیب و تزکیه نفس خود فقر را انتخاب کرده بود، نه اینکه مجبور به زندگی فقیرانه باشد. فقر، نماد صالحین است.

رییس بنیاد فارس المومنین ابراز داشت: افطاری دادن یکی از مستحبات فراموش شده ماه مبارک رمضان به بهانه‌های کوچک بودن خانه و جور نبودن وضع مالی است؛ شاید به این خاطر است که ما اصل عمل را درک نکردیم.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند کسی که به یک روزه دار افطار دهد اجر افطاری دادن او، معادل همان روزه گرفتن است یعنی اگر به هفتاد نفر روزه دار افطاری دهد ثواب هفتاد روزه را می‌برد.

حجت الاسلام علوی تهرانی بیان داشت: یکی از راه های جذب غفران الهی، افطاری دادن به مومن است. روایت است اگر در یک شب از ماه رمضان به کسی از راه حلال افطاری بدهید در ۳۰ شب ماه مبارک تمام ملائکه بر شما درود می‌فرستند و در شب عید فطر با جبرییل، ملک مقرب حضرت حق، مصافحه خواهی داشت و نشانه‌اش این است که قلبت نازک می‌شود و بی اختیار اشک از چشمانت جاری می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از اصحاب از پیامبر(ص) پرسیدند اگر مالی نداشتیم چطور؛ پیامبر(ص) فرمود افطاری دادن حتی به یک خرما یا لقمه ای ساده از نان یا یک لیوان شیر یا حتی یک جرعه آب باشد که حق تعالی ذره ای از ثواب آن کم نمی‌کند.

رییس بنیاد فارس المومنین ابراز داشت: هیچ صدقه ای از آن سوال نمی‌شود مگر صدقه ماه مبارک رمضان؛ روایت است کسی که به اندازه ذره ای در ماه رمضان صدقه بدهد، نزد خداوند به اندازه این است که گویی تمام کوه‌های که روی زمین از طلا بوده، به عنوان صدقه داده است؛ ببینیم چقدر این ماه با عظمت است اما قدر آن را درک نمی‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ماه رمضان در روز قیامت شفاعت می‌کند از کسی که حرمت آن را نگه داشته باشد. پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید فضیلتی که خواندن یک آیه از قرآن یا ذکر و تسبیح پروردگار در ماه مبارک رمضان دارد معادل برتری من بر امتم است./969/پ202/ب1

ارسال نظرات