۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۶۵۵۰۲
آیت الله طبرسی:

روزه خواری علنی در ماه رمضان دهن کجی به ارزش های الهی است

آیت الله طبرسی با بیان این که نیروی انتظامی باید با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان در مناطق تفریحی و توریستی در استان برخورد قانونی کند، گفت: روزه خواری علنی دهن کجی آشکار به ارزش ها و احکام الهی است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان بر ضرورت بهره گیری معنوی از فضیلت های الهی این ماه پرفیض تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه بندگی و نزدیک شدن به خداوند متعال است، افزود: باید از همه لحظات معنوی این ماه مبارک در جهت خودسازی و تهذیب نفس بهره گیریم.

امام جمعه ساری با اشاره این که در اهمیت ماه مبارک رمضان همین بس که قرآن کریم به عنوان مهم ترین و آخرین کتاب الهی در این ماه نازل شده است، افزود: باید انس با قرآن و بهره گیری از کلام الهی در این ماه مبارک بیشتر شود.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن است بر ضرورت برگزاری جلسات و برنامه های قرآنی در سطح مساجد و حسینیه ها با حضور نسل جوان تاکید کرد.

امام جمعه ساری با تاکید بر تقویت برنامه فرهنگی و دینی در ماه مبارک رمضان در سطح مساجد خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای رونق فعالیت های دینی در مساجد و حسینیه ها است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه برنامه های مساجد باید با محوریت روحانیت برگزار شود، بیان داشت: حضور مستمر روحانیت در مساجد موجب رونق فعالیت های فرهنگی و دینی در این مراکز مهم دینی خواهد شد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود سخنان بر ضرورت توجه به فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه نهاد های متولی اجرای این طرح در این خصوص کم کاری کردند.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه متاسفانه اجرای صحیح و دقیق فریضه امر به معروف و نهی از منکر  تنها در حد شعار و ابلاغیه باقی مانده است، خاطرنشان کرد: نهادهای متولی اجرای این طرح باید به طور جدی اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در کشور آغاز کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره اینکه اجرای مناسب فریضه امر به معروف و نهی از منکر می تواند موجب کاهش بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی در جامعه شود، بیان داشت: امروز جامعه اسلامی دچار معضلات و مشکلات بسیار اجتماعی و فرهنگی است که باید برای کاهش این آسیب ها تدبیری خاص اندیشیده شود.

امام جمعه ساری با اشاره به شرایط جغرافیایی و توریستی مازندران بر ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان از سوی مسافران تاکید کرد و افزود: نباید به بهانه مسافرت شاهد روزه خواری علنی در این استان ولایت مدار با مردمی مومن و متقی باشیم.

آیت الله طبرسی با بیان این که نیروی انتظامی باید با با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان در مناطق تفریحی و توریستی در استان برخورد قانونی کند، افزود: روزه خواری علنی در این ماه پرفیض الهی دهن کجی آشکار به ارزش ها و احکام الهی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره این که از ظرفیت بالای گردشگری در استان تنها معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی نصیب ما شده است، بیان داشت: متاسفانه وضعیت فرهنگی در برخی مناطق توریستی استان به هیچ عنوان در شآن مردم دیار علویان نیست.

امام جمعه ساری با تاکید بر ساماندهی سواحل دریا در مازندران گفت: نباید به بهانه استفاده و بهره مندی از این چنین مواهی ارزشمند طبیعی شاهد ترویج فساد و بی بندوباری در این مناطق باشیم./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات