۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۶۵۵۷۹
امام جمعه بجنورد:

حضور فعال طلاب و روحانیان در جامعه سبب کاهش منکرات می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر طلاب و روحانیان در جامعه حضور فعال داشته باشند و با عموم مردم ارتباط مؤثر برقرار کنند، بدون شک منکرات و آسیب‌های اجتماعی کم‌رنگ خواهد شد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، بر ضرورت استفاده بیشتر از این فرصت برای تمرین بندگی در پیشگاه خداوند متعال تأکید کرد.

وی افزود: اهل بیت ماه رمضان را ماه خدا می‌نامند؛ چراکه در این ماه بندگان خدا مشمول رحمت و مغفرت ویژه خداوند می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی ویژه طلاب و روحانیان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، تصریح کرد: اگر طلاب و روحانیان در جامعه حضور فعال داشته باشند و با عموم مردم ارتباط مؤثر برقرار کنند، لاجرم منکرات و آسیب‌های اجتماعی کم‌رنگ خواهد شد.

وی با اشاره به توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان برای دور کردن مردم از روحانیت و دین، افزود: دشمنان اسلام پول و اعتبار هزینه می‌کنند تا اسلام و تعالیم آسمانی آن را از جامعه بزدایند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در این راستا باید مدیران حوزه‌های علمیه به فکر باشد و با در نظر گرفتن امتیاز برای طلاب، آن‌ها را به سطح جامعه بفرستند تا طلبه‌ها از سوی عموم مردم دیده شده و مردم بدانند روحانیت هنوز هم درصحنه حضور دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین در ادامه با اشاره به شیطنت‌های دشمنان برای ایجاد گسست بین نسل‌های جامعه اسلامی، افزود: گسست نسل‌ها یکی از شیوه‌های جدید دشمنان برای از بین بردن ارزش‌های نظام اسلامی است؛ به همین دلیل ضروری است همه دلسوزان نظام برای اتصال نسل قدیم و نسل جدید همت کنند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات