۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۶۵۹۴۶
آیت الله ناصری:

اتحاد و مهربانی شیعیان عامل ظهور امام زمان است

استاد عرفان و اخلاق گفت: اگر در دل کسی حب دنیا و علاقه به دنیا باشد نمی‌تواند به امام زمان(عج) متصل بوده و نباید انتظار داشته باشد تا زمانی که در دلش حب دنیا قرار دارد جایی برای حضرت ولی عصر(عج) در قلب او باشد.
 آیت الله ناصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد عرفان و اخلاق حوزه علمیه، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان با بیان اینکه تمام زمان‌ها به امام زمان (عج) اختصاص دارد، گفت: بقای تمام عالم وجود به عنایات و الطاف امام زمان(عج) وابستگی دارد، ایشان پیغامی برای ما داده‌اند که در یکی از توقیعات متعدد ایشان ذکر شده است.

وی ادامه داد: ایشان در توقیع خود خطاب به شیعیان فرموده اگر شیعیان ما همگی اجتماع می‌کردند و نسبت به یکدیگر مهربان بودند من ظهور می‌کردم، این عهد و میثاقی که از ابتدا از شیعیان گرفته است و اگر محقق شده بود امروز من در غیبت نبودم.

آیت الله ناصری مشت واحد بودن و اتحاد داشتن را مهمترین عامل زمینه‌ساز ظهور برشمرد و اظهار کرد: باید ارتباطات میان ما صحیح باشد و همگی با مهربانی و نیکی بایکدیگر برخورد کنیم، اگر کسی برای خود خیر می‌خواهد باید برای برادر دینی خود هم خیر بخواهد، نباید روابط ما تنها اختصاص به امور مادی و دنیوی داشته باشد.

استاد عرفان و اخلاق دنیا طلبی و غرق در مادیات بودن را یکی از عوامل اصلی عدم تشرف پیدا کردن و درک نکردن امام زمان(عج) دانست و خاطرنشان کرد: عده‌ای زیادی پیاده به جمکران می‌روند اما این کافی نیست، باید قلب انسان با برادر دینی‌اش اصلاح شود و مادیات و دنیا طلبی را کنار بگذاریم.

وی تشرف پیدا کردن به محضر امام زمان(عج) را نیازمند زمینه‌های درونی و اصلاح اعمال و کردار انسان عنوان کرد و گفت: ما ظلمانی هستیم اما امام زمان(عج) نور مطلق است، باید ظلمت‌های درون خود را از بین ببریم تا بتوانیم به نورانیت برسیم و امیدوار باشیم تا بتوانیم مشرف به محضر امام زمان (عج) بشویم.

آیت الله ناصری قطع علاقه به دنیا و دست شستن از دنیا طلبی را یکی از ویژگی‌های لازم برای افراد علاقه مند به ارتباط با امام زمان(عج) برشمرد و تصریح کرد: اگر در دل کسی حب دنیا و علاقه به دنیا باشد نمی‌تواند به امام زمان(عج) متصل بوده و نباید انتظار داشته باشد تا زمانی که در دلش حب دنیا قرار دارد جایی برای حضرت ولی عصر (عج) در قلب او باشد.

وی آلوده شدن به گناهان را موجب دوری از امام زمان(عج) قلمداد کرد و افزود: سنخیت لازمه ملاقات با امام زمان(عج) است، وقتی آلوده به گناه و غرق در دنیا باشیم توفیق تشرف و ارتباط با ایشان به دست نخواهیم آورد./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات