۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۶۶۰۱۹
رییس بنیاد فارس المومنین:

دعا با لقمه شبهه ناک مستجاب نمی شود

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان این که یکی از دستورات دین، انفاق و دادن حق سائل و محروم است، گفت: وقتی لقمه شبهه ناک و مال دیگران در اموال بیاید، دعا مستجاب نمی‌شود.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین در مراسمی که شامگاه گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، درباره عظمت ماه مبارک رمضان، گفت: نتیجه روزه همنشینی روزه دار با خداست.

وی افزود: اولین آمادگی و مراقبت برای ورود به ماه مبارک رمضان، روزه گرفتن در ماه شعبان و افطار کردن به مال حلال است.

رییس بنیاد فارس المومنین ابراز داشت: امام علی(ع) می‌فرمایند من برای اینکه به لقمه حلال برسم از لقمه شبهه ناک اجتناب کردم. لقمه حلال نتیجه درآمد حلال و شغلی است که شرع مقدس از آن منع ندارد؛ دست دوم فروشی که از مال‌خر خرید می‌کند شغل او به لحاظ شرعی مشکل دارد.

وی اظهار داشت: وقتی لقمه شبهه ناک و مال دیگران در اموال بیاید، دعا مستجاب نمی‌شود. یکی از دستورات دین، انفاق و دادن حق سائل و محروم است؛ متاسفانه برخی برای انفاق، از جیب امام زمان(عج) مایه می‌گذارند و حق خمس را خرج امور دیگری مانند جهیزیه افراد ناتوان می‌کنند.

حجت الاسلام علوی تهرانی بیان داشت: انفاق باید از مال خودِ شخص باشد نه از مال امام؛ اگر گفته می‌شود صدقه هفتاد نوع بلا را دفع می‌کند، حقیقت دارد اما باید ببینیم از چه مالی صدقه دادیم.

وی با بیان اینکه دعا، قضای الهی را تغییر می‌دهد، گفت: دعا آدابی دارد که هر یک در قبل، حین و بعد از دعا باید آنها را رعایت کنیم. عدم تربیت دینی، مشکل جامعه ماست زیرا اولویت‌های زندگی را تشخیص نمی‌دهیم.

رییس بنیاد فارس المومنین ابراز داشت: دلیل اینکه از عبادات لذت کافی نمی‌بریم، گرد و غبار گناه و لقمه شبهه ناک است که از دروغ، رانت، خیانت و خُلف وعده به دست آمده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قواعد تبلیغات در جامعه اسلامی نباید اغوایی باشد بلکه باید ارشادی باشد. صدقه باید صرفاً از مالی باشد که حلال باشد و خصوصیات مال حرام در آن وجود نداشته باشد./969/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات