۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۶۶۲۲۷
مبلغ و پژوهشگر دینی مطرح کرد؛

صحیفه سجادیه و رسیدن به بالاترین درجه کمالِ ایمان

حجت الاسلام صراف گفت: یکی از جلوه هایی که در صحیفه سجادیه پررنگ است، بحث کمالِ ایمان است. اگر بالاترین درجه کمالِ ایمان، روزیِ کسی شود سبب می شود ایمان او پایدار باشد.
صحیفه سجادیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس صراف مبلغ و پژوهشگر دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در هیأت رزمندگان غرب تهران برگزار شد، با اشاره به صحیفه سجادیه گفت: یکی از کاربردی ترین دستور العمل های وجود مقدس ائمه اطهار(ع) به منظور پیاده کردن آن در اعمال و رفتار و تضمین سعادت دنیا و آخرت انسان، کتاب مقدس صحیفه سجادیه است.

وی افزود: امام زین العابدین(ع) در قالب دعا و مناجات یک دوره کامل معارف علوی و نبوی را به ما عرضه کرده است. زید بن علی بن حسین شخصیتی بود که صحیفه سجادیه را جمع آوری و نگهداری کرد و بسیار به عالم تشیع خدمت کرد.

مبلغ و پژوهشگر دینی ابراز داشت: امام زین العابدین(ع) توسط زید، یک دوره کامل معارف اسلام را به یادگار گذاشتند. زید برای یک بی حرمتی به امام باقر(ع) جانش را از دست داد، او فریب مردم کوفه را خورد و پس از قیام تنها ماند، پس از اعدام چهار سال بدن او وسط شهر ماند و در آخر جسدش را سوزاندند و استخوان هایشان را در هاونگ کوبیدند و در اختیار باد قرار دادند. کمترین خدمت زید به شیعیان نگهداری صحیفه سجادیه است.

وی در ادامه اظهار داشت: ما یک صحیفه کامله سجادیه داریم و یک صحیفیه زیدیه، که ده دعا کمتر از صحیفه کامله دارد و یک صحیفه جامعه داریم که از صحیفه کامله 20 دعا بیشتر دارد.

حجت الاسلام صراف بیان داشت: نسخه ای که امام زمام(عج) در اصفهان به علامه مجلسی دادند همین صحیفه کامله است که اکنون در اختیار ما است.

وی افزود: قبلا اشاره شد که دعای بیستم صحیفه از تاثیرگذارترین دعاهای این کتاب است. یکی از جلوه هایی که در این دعا پر رنگ دیده می‌شود بحث کمال ایمان است.

مبلغ و پژوهشگر دینی ابراز داشت: اگر بالاترین درجه کمالِ ایمان، روزیِ کسی شود سبب می شود ایمان او ایمان پایدار باشد. کسی که صاحب ایمان عاریه‌ای است، در فضای مسموم قدرت تمییز و تشخیص حق از باطل را پیدا نمی‌کنند.

حجت الاسلام صراف ابراز داشت: افرادی که به توابین پیوستند اهل دور زدن امام نبودند زیرا امام حسین(ع) با آن ها حجت را تمام کرده بود، اما آن ها توانایی تشخیص حق از باطل را نداشتند. علت حضور شخصیتی مانند زهیر در رکاب امام حسین(ع)، رسیدن به بالاترین درجه کمال و مغناطیس و جاذبه وجودی امام حسین(ع) بود.

وی در پایان با اشاره به لایه های پنهان قیام امام حسین(ع) و تاکید به خواندن کتاب «فتح خون» شهید آوینی خاطرنشان کرد: شهید آوینی در این کتاب می‌نویسد کربلا به وسعت تاریخ است، ای جماعت کربلا به رفتن نیست به شدن است، که اگر به رفتن بود شمر هم کربلایی بود./969/پ202/ب1

ارسال نظرات