۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۵۶۶۲۶۹
کارشناس رسانه ملی:

ثروتمندان خمس پرداخت کنند فقر ریشه کن می شود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد گفت: اگر فقط ثروتمندان جامعه که ۵ درصد مردم هستند، خمس اموال خود را پرداخت کنند، دیگر فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت.
فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد کارشناس دینی و استاد حوزه علمیه قم در سلسله جلسات معرفتی ماه رمضان که ظهر امروز در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: حق این بانوی کریمه به درستی ادا نشده و در غربت است، از این رو بایستی نام، یاد، سیره و فضائل شناخته و شناسانده شود تا حضرت خدیجه(س) از غربت خارج شود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: این بانوی بزرگوار حق عظیمی بر گردن مکتب و امت اسلامی دارد، حقیقتا ام‌المؤمنین و مادر امت است، چراکه در حق اهل‌بیت(ع) مادری کرده است.

وی با بیان این‌که حضرت خدیجه(س) طبق نقل‌های فراوان دوشیزه بوده و هنگام ازدواج 23 یا 25 سال سن داشته‌اند، گفت: این‌که برخی ایشان را دارای سابقه ازدواج می‌دانند، اتهام و افترای در حق این بانوی کریمه است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد افزود: یکی دیگر از اتهامات دشمنان این است که پیامبر(ص) نسبت به حضرت خدیجه(س) بی‌میل و رغبت بودند، درحالی که حضرت محمد(ص) دوست‌دار و عاشق همسر خود بودند، به طوری که سال‌ها بعد از وفات حضرت هم با شنیدن نام ایشان گریان می‌شدند و در پاسخ اعتراض عده‌ای می‌فرمودند؛ مگر مانند خدیجه کسی پیدا می‌شود.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) عنوان کرد: افضل بانوان بهشت چهار نفر هستند؛ یکی از این بانوان حضرت آسیه(س) است، این بانوی پاک‌دامن آنقدر در مراتب معنوی اوج گرفته که در بهشت با حضرت خدیجه، فاطمه و مریم(ع) همنشین می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از بی‌تقوایی برخی افراد در جامعه اسلامی گفت: این ننگ و عار است برای کسانی که در نظام اسلامی و شهری مانند قم ایمان خود را حفظ نمی‌کنند، حضرت آسیه(س) در آن شرایط سخت و در کنار فرعون که ظالم‌ترین افراد زمان خود بود، توانست ایمان خود را به خوبی حفظ کند.

وی بیان کرد: با وجود این‌که حضرت آسیه(س) تحت شکنجه‌های فرعون قرار داشت، اما به خاطر عشق به حق‌تعالی می‌خندید و قرب‌الهی را از خداوند درخواست می‌کرد و چه خوب است، افراد هنگام دعا بهشت قرب را از خداوند طلب کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد اضافه کرد: بانوی بعدی حضرت مریم(س) است که سوره‌ای در قرآن به نام این بانو نام‌گذاری شده است، حضرت زهرا(س) هم دیگر بانوی بهشتی است که دارای عصمت کامل بوده و به لحاظ ویژگی و عصمت با کسی قابل مقایسه نیست.

وی با بیان این‌که حضرت خدیجه(س) یکی دیگر از بانوان بهشتی است، گفت: این بانوی پاک سرشت در شرایط سخت ابتدای اسلام با ثروت و دارایی خود با تمام وجود دین اسلام و پیامبر(ص) را یاری کردند و هنر خود را به خوبی نشان دادند؛ چراکه خلاف جهت رود حرکت کردن هنر است و حضرت خدیجه(س) در آن شرایط سخت این کار را به نحو احسن انجام دادند.

این خطیب حوزه در پایان افزود: در شرایط امروز هم مردم بایستی با مال و ثروت خود دین خدا را یاری کنند، در حالی ‌که درصد کمی از مردم خمس مال خود را محاسبه کرده و پرداخت می‌کنند، اگر فقط ثروتمندان جامعه که 5 درصد مردم هستند، خمس اموال خود را پرداخت کنند، دیگر فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات