۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۶۶۳۱۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

اعلام فراخوان جشنواره استانی "راه و چاه" در تبریز، جشنواره فیلم کوتاه روستایی و عشایر کلیبر، راه‌اندازی پویش حمایت از کالای ایرانی در تبریز و «آیین آواز» با موضوع « مناجات خوانی» از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره استانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با عنوان "راه و چاه" همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با همکاری دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌شرقی و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان برگزار می‌کند.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین جایگاه فرهنگ و هنر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی،‌ تبیین نقش و جایگاه اصحاب فرهنگ و هنر در اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد و حساس کردن افراد جامعه نسبت به مسئله اعتیاد اعلام کرد و ادامه داد: جشنواره در 6 رشته شامل فیلم کوتاه، عکس، کاریکاتور، نقاشی، شعر (در دو بخش ترکی و فارسی) و  موسیقی (در چهار بخش عاشقی، آذربایجانی، ایرانی، روز) برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نشانی دبیرخانه مرکزی جشنواره، تبریز خیابان امام، نرسیده به چهارراه آبرسان ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، طبقه سوم - اداره امور سینمایی و سمعی و بصری شماره تماس ٣٣٣٥٢٢٨١ داخلی ٤٢٥ است.

جشنواره فیلم کوتاه روستایی و عشایر کلیبر برگزار می شود

علی محرمی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه روستایی و عشایر کلیبر در خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: این جشنواره سراسری به عنوان یکی از برنامه های سینمایی استان، ظرفیتی را ایجاد می کند تا سبک زندگی مردم منطقه کلیبر به تصویر کشیده و معرفی شود.

وی گفت: دومین دوره جشنواره سراسری روستایی و عشایری فیلم کوتاه «کلیبر» با موضوع فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایر کلیبر و سایر نقاط کشور و با هدف ترویج و تبیین جایگاه ویژه عشایر و روستائیان منطقه در تولید و اشتغال پایدار، گردشگری، اقتصاد روستا و توسعه پایدار روستایی و عشایری برگزار می شود.

پویش حمایت از کالای ایرانی در تبریز راه اندازی شد

این پویش با هدف حمایت از کالای ایرانی برای پشتیبانی از منافع ملی کشور راه اندازی شده و اصناف و بازاریان تبریز همانند دوران انقلاب و 8 سال دفاع مقدس با راه اندازی جشنواره های فروش به دفاع از آرمان های انقلاب، رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب شتافتند.

در همین راستا جشنواره کالای ایرانی از ابتدای ماه مبارک رمضان توسط اتاق اصناف تبریز و بسیج اصناف با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و با شعار 'اصناف و بازاریان در خدمت منافع ملی' در فروشگاه های منتخب فعال در سطح این شهر اجرا می شود.

صنوف مختلفی از جمله پوشاک، لوازم خانگی و کیف‌ و مبل فروشان تبریز نیز به این پویش پیوسته اند.

این پویش در قالب جشنواره حمایت از کالای ایرانی و ارایه تخفیف 15 درصدی تا پایان امسال که به نام 'حمایت از کالای ایرانی' نام گذاری شده است، ادامه می یابد.

«آیین آواز» با موضوع «مناجات خوانی» برگزار می‌شود

سیدمهدی سیدین‌نیا سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی از برگزاری پنجمین نشست تخصصی در زمینه آواز در موسیقی با عنوان «آیین آواز» خبر داد و اظهار داشت: پنجمین نشست تخصصی « آیین آواز» به‌طور ویژه به مناسبت ماه مبارک رمضان، با موضوع « مناجات خوانی» برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آیین آواز فوق با سخنرانی و مناجات خوانی آقایان حسن کرمانی و بهمن پورباقری برگزار خواهد شد. همچنین در این نشست تخصصی حاج محمد حسین بهروزی، فرشید بزرگی، حاج مهدی محمدزاده و رسول رهرو به آواز خوانی مناجات خواهند پرداخت.

پنجمین نشست تخصصی «آیین آواز» به همت واحد موسیقی حوزه هنری استان دوشنبه 7 خرداد ماه سال‌جاری رأس ساعت 17 در سالن شماره 2 پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار می‌شود. حضور برای عموم علاقمندان در پنجمین نشست تخصصی آیین آواز، آزاد است./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات