۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۶۷۰۳۱
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

مشی مسؤولان درمقابله با زیاده خواهی آمریکا خط امام راحل باشد

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) ریشه های اندیشه لیبرالیسم را خشکاند، گفت: اندیشه های ناب امام راحل که برگرفته از تعالیم دینی و ارزش هاس الهی است سبب تحول در دنیای اسلام شد.
امام جمعه فریدونکنار

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی، از امام‌خمینی(ره) به عنوان شخصیتی کم نظیر در قرن معاصر یاد کرد و گفت: اندیشه های ناب امام راحل موجب احیای دین، ارزش های الهی و کرامت انسانی در دنیای پرآشوب امروز شد.

وی با بیان این که تا قبل از آغاز نهضت مبارزات انقلاب دین، معنویت و ارزش های انسانی در مهجوریت کامل قرار داشتند، افزود: اما امام خمینی(ره) با آغاز مبارزات انقلاب و در نهایت با پیروزی آن قیام عظیم دین و معنویت را به صحنه زندگی فردی و اجتماعی جامعه باز گرداند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) ریشه های اندیشه لیبرالیسم را خشکاند، خاطرنشان کرد: اندیشه های ناب امام راحل که برگرفته از تعالیم دینی و ارزش هاس الهی است سبب تحول در دنیای اسلام شد.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی نسبت به خطر تحریف اندیشه های ناب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از سوی دشمنان هشدار داد و گفت: آن اندیشه های اصیل سبب بیداری ملت ها از خواب غفلت شد و به آنها عزت و عظمت خاصی بخشیده است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که جریان هایی که اندیشه و گفتمان امام راحل را سدی در برابر اندیشه های منحرف خود می دانند به دنبال تحریف گفتمان بنیانگذار کبیر انقلتب اسلامی هستند، افزود: اندیشه های متعالی و ارزشمند امام راحل برای همه نسل ها قابل استفاده و بهره مندی است.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره این که متاسفانه برخی معاندان داخلی و خارجی اندیشه ها و راهبرد امام راحل را برای جامعه امروز غیر قابل استفاده می دانند، تصریح کرد: این گونه جریان ها که از همان دوران مبارزات نهضت نیز وجود داشتند امروز نیز در اقلیت کامل به سر می برند و به دنبال القای چنین افکار انحرافی در جامعه هستند.

وی با بیان این که اندیشه های امام خمینی(ره) برای همه نسل ها راه گشا خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز با توجه به تلاش دشمن در جهت تضعیف انقلاب و آرمان های نظام اسلامی بیش از هر زمان دیگری جامعه نیازمند آشنایی با اندیشه های ناب امام راحل است.

امام جمعه فریدونکنار با تاکید بر این که حوزه و دانشگاه نقش بسیار مهمی در تبیین آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) بر عهده دارند، تصریح کرد: باید اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به صورت جدی تر در حوزه های علمیه، مدارس و دانشگاه ها مورو تببین و بررسی قرار گیرد.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نگاه حوزه های علمیه و دانشگاه ها نسبت به آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) باید پژوهشی باشد، خاطرنشان کرد: باید با پژوهش های کاربردی نسبت به تببین و گسترش اندیشه های معمار کبیر انقلاب در جامعه اقدام کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به این که یکی از مهم ترین ویژگی های انقلاب اسلامی، خروج دین و ارزش های معنوی از مهجوریت بود، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد گسترش ارزش های الهی در بخش های مختلف جامعه هستیم.

وی، استقلال و آزادی را از دیگر شاخصه های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب ملت ایران زیر یوق استکبار و استبداد قرار داشتند که امام راحل با قیام خود به این وابستگی پایان دادند.

استاد درس خارج حوزه علمیه مازندران، احیا و گسترش نظریه ولایت فقیه را از دیگر اقدامات ارزشمند امام راحل عنوان کرد و افزود: امروز این نظریه متعالی به عامل عزت و اقتدار ملی در مقابله با مستکبران و دشمنان این ملت تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که امام راحل همواره بر ایستادگی و مقابله با زیاده خواهی های دشمن به ویژه آمریکایی ها تاکید داشتند، گفت: امروز نیز مسؤولان وظیفه دارند همان مشی را در مقابله با خواسته های نامشروع غربی ها به ویژه آمریکایی ها به کار گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که امام خمینی(ره) هیچ گاه از ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ جهان واهمه ای نداشتند، افزود: مسؤولان کشور در شرایط فعلی نیز باید با تبعیت از رهبری انقلاب که ادامه دهنده همان مشی امام راحل هستند در برابر زورگویی های آمریکای جنایت کار بیاستند و از حقوق به حق ملت ایران دفاع کنند./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات